معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد؛

پارکینگ 10 طبقه پرستار تا پایان تیرماه آماده بهره برداری می شود

در ارتقاعات جنوبی مشهد؛

بزرگترین آبشار مصنوعی کشور به بهره برداری رسید

بزرگترین آبشار مصنوعی ایران در دل ارتفاعات جنوبی مشهد به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۳۲۶۳۲۴

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، پروژه کوهشار در حاشیه بولوار نماز و حدفاصل بولوار شهدای ارتش تا بولوار کوشش، در فضایی به مساحت بیش از 78 هکتار به بهره برداری رسید.

این پروژه شامل مسیری برای حرکت و چرخش کامل آب، آبشار خط الراس، آبراهه ای به طول بیش از 250 متر، استخر اول به مساحت 800 متر مربع که بر روی مخزن ذخیره آب به حجم 3500 متر مکعب و سرپوشیده قرار گرفته، رودخانه ای به عرض حدود 4.5 متر و طول 300 متر که با تراس بندی در طول مسیر با مصالح سنگی و منطبق با دره طبیعی موجود ایجاد شده و در نهایت دریاچه اصلی پروژه با مساحت 4200 متر مربع، که به دلیل انطباق با شیب طبیعی زمین در دو سطح با اختلاف 2.5متر، طراحی شده، است.

همچنین فضایی به وسعت بیش از 14 هکتار به مسیر آب و فضای سبز پیرامونی آن اختصاص پیدا کرده و مابقی عرصه نیز به صورت جنگلکاری روی شیب های کمربند سبز جنوبی در طرفین اجرایی شده است و طراحی آن به نحوی است که برای عموم مردم قابل استفاده است.

در این پروژه از گونه های بومی و سازگار با اقلیم مشهد استفاده شده و در راستای مدیریت مصرف آب، بخش های مختلف به صورت کاملا مجزا طراحی و اجرا شده تا در ساعات مختلف، بخش های خاصی از آن بتوانند فعال باشند علاوه بر آن مخزن آب محدوده 78 هکتاری پیش بینی شده که پس از استفاده از آن برای آبیاری فضای سبز، جایگزینی آّب از طریق شبکه جداسازی آب غیر شرب موجود در عرصه کمربند سبز انجام خواهد شد.

گفتنی است اولین بازدیدکنندگان و مهمانان ویژه افتتاح غیررسمی این پروژه حدود 50 زوج جوان از مناطق مختلف کشور بودند که در قالب طرح ازدواج دانشجویی و به مناسبت روز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س ) به مشهد آمده و در این محل حضور یافتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها