مدیرعامل آبفای خراسان رضوی:

هدر رفت آب در استان 17.5 درصد است

450 پروژه گذر از تنش آبي 1400 در خراسان رضوي در حال اجرا است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اعلام کرد:450 پروژه گذر از تنش آبي 1400 در خراسان رضوي در حال اجرا است.
کد خبر: ۱۳۲۵۷۷۲

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، سيد ابراهيم علوي این تعداد پروژه را شامل حفر و تجهيز چاه ، اجراي خطوط انتقال و شبکه توزيع ، مخازن ذخيره براي تعديل مشکلات ناشي از خشکسالي دانست و تاکيد کرد: با اجراي اين پروژه ها هزار و236 ليتر برثانيه به توان توليد آب شهرها و 333 ليتر هم به ظرفيت آب شرب روستاهاي استان افزوده خواهد شد.

وي خواستاراختصاص تامين شش هزار و319ميليارد ريال اعتبار براي تکميل پروژه هاي دردست اجرا شد و برخورداري آبفا از 30 دستگاه ژنراتور ديزل براي تامين برق اضطراري روستاهاي تحت پوشش را ناکافي ارزیابی کرد.

وی با اشاره به خدمت رساني اين شرکت به 85 شهر و دوهزار و 254 روستا در استان گفت: شرايط تامين آب سه ميليون و 300هزار نفر جمعيت ساکن در نقاط شهري و روستايي با توجه به کاهش بارش ها در سال آبي جاري و افزايش دما به ميزان شش درجه در قياس با سال قبل ، بسيار سخت شده و اين در حالي است که پيش بيني مي شود گرماي هوا در سه ماه تابستان تشديد شود.
"علوي" از تعامل شرکت برق و آبفا براي تامين برق تاسيسات آب خبرداد و با بيان اينکه خراسان رضوي در شرايط سر به سر و ناپايدار تامين آب قرار دارد خاطر نشان کرد: قطع برق آبرساني به مشترکان را سخت خواهد کرد با اين حال اين استان به مرحله بحران نرسيده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها