پرداخت تسهیلات به موسسات قرآنی آسیب دیده از کرونا
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد:

پرداخت تسهیلات به موسسات قرآنی آسیب دیده از کرونا

در حسینیه اعظم زنجان:

مسابقات قرآن درزنجان پایان یافت

اختتامیه مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.
اختتامیه مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۲۵۷۴۷

به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان در این برنامه گفت: لازم است تا در روش‌های جذب نسل جوان به مسائل دینی و قرآنی تجدید نظر شود و لازم است تا از ظرفیت دستگاه‌های مرتبط، متولیان قرآنی و مساجد در این زمینه استفاده شده و روش‌های موجود آسیب شناسی شود.
 
وی با اشاره به اینکه استان زنجان از ظرفیت بالایی در حوزه قرآنی برخوردار است، گفت: یکی از آسیب‌های موجود در این حوزه تجدید نظر در روش‌های قبلی جذب جوانان به قرآن است، چرا که ذائقه جوانان این نسل با نسل‌های دهه 60 و 70 تفاوت دارد.

وی با بیان اینکه تفاوت در ذائقه نسل جوان را در همه عرصه‌ها شاهد هستیم، گفت: به فرموده امام علی(ع) فرزند زمان خویشتن باش؛ این سخن مربوط به 1400 سال قبل است ولی یک واقعیت را به ما منتقل می‌کنند و آن اینکه باید براساس مقتضیات زمان پیش رفت.

وی با انتقاد از اینکه متولیان آنطور که باید و شاید از این ظرفیت‌ها استفاده نکرده‌اند، گفت: روش‌های جذب باید تغییر کند، نگرش‌ها، بینش‌ها، ارتباطات اجتماعی و شرایط اقتصادی تغییر کرده است از این‌رو با مطالعه میدانی باید روش‌ها براساس مقتضیات زمان تغییر کند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه جوانان این نسل به مسائل دینی و اعتقادی توجه بیشتری دارند، افزود: مصداق این سخن حضور 80 درصدی جوانان در اعتکاف است و امروزه شاهد حضور پرشور دانش‌آموزان، دانشگاهیان و جمعی از طلاب در این مناسبت معنوی هستیم.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در روش‌های جذب و جلب جوانان به قرآن تجدید نظر شود، گفت: آسیب‌شناسی در روش‌های جذب داشته باشید؛ گرایش نسل جوان به دین و مسائل فطری بسیار محکمتر از دیروزی‌ها است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در اوقاف و امور خیریه استان زنجان وظایفی برعهده داریم، افزود: یکی از وظایف این سازمان تقویت و حمایت از فعالیت های قرآنی است و تلاش کردیم در استان زنجان به این مهم توجه شود.

در بخش آقایان، سعید دویران، علی قنبری و حسین اسکندری نفرات اول تا سوم رشته ترتیل شناخته شدند.
در رشته حفظ کل علی غلام‌آزاد اول و محمدامین نجفی دوم شد و امیرحسین احمدی و مصطفی محمدی به‌طور مشترک در جایگاه سوم قرار گرفتند.

در رشته حفظ 20 جزء نیز حمید جهانشاهلو و داود حسنی‌پناه به ترتیب عنوان نخست و دوم را از آن خود کردند.

مهدی نوری، مسعود محمودآبادی و زین‌العابدین احمدی نفرات اول تا سوم رشته حفظ 10 جزء بودند، در رشته حفظ 5 جزء فقط محمد میرزایی به‌عنوان نفر نخست معرفی شد.

علیرضا عتیق‌زاده، یوسف قنبری و مهران خالقی موفق به کسب عناوین اول تا سوم در رشته قرائت تحقیق شدند و حسین قبادی نفر اول رشته اذان شد.

در بخش بانوان نیز رقیه حسنلو، فائزه احمدی و نسیبه علی‌محمدی در رشته ترتیل به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند، در رشته حفظ 5 جزء مریم عزتی‌فرد، زهره عالی‌فر و شهلا نصیری اول تا سوم شدند.

همچنین در رشته حفظ 10 جزء معصومه پیرمحمدی، فرزانه یعقوبی و نرگس سپهری رتبه‌های اول، دوم و سوم را از آن خود کردند.

معصومه زلفخانی، خدیجه شهبازی و میناعظیمی عناوین اول تا سوم رشته حفظ 20 جزء را به دست آوردند.

در رشته حفظ کل رقیه مرادلو، فاطمه کابلی و مریم محمدی رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند و معصومه دانایی، معصومه کاج و معصومه شامی نفرات اول تا سوم رشته قرائت تحقیق شدند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها