عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

اقدامات برجامی ایران در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اقدامات ایران در چارچوب بند‌های ۲۶ و ۳۶ برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است، اما آمریکا حاضر نیست اجزای سیاست فشار حداکثری خود را کنار بگذارد.
کد خبر: ۱۳۲۴۷۶۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما،  ابوالفضل عمویی با اشاره به نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ و تاکید بر بازگشت آمریکا و ایران به این توافق و لغو تحریم‌ها علیه تهران، گفت: یکی از علت‌های اصلی اجرای ناقص قطعنامه به اقدام غیرقانونی آمریکا باز می‌گردد.
 
جمهوری اسلامی ایران همچنان به مفاد این قطعنامه پایبند است و اقدامات خود را در چارچوب بند‌های ۲۶ و ۳۶ برجام که ضمیمه قطعنامه ۲۲۳۱ است، تنظیم می‌کند و در همین چارچوب مذاکرات وین را بین ایران و ۴+۱ پذیرفت تا شروط بازگشت ایالات متحده به توافق هسته‌ای را تعیین کند، اما آمریکا تا این لحظه نشان داده که حاضر نیست اجزای سیاست فشار حداکثری خود را کنار بگذارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: سیاست فشار حداکثری به ایران هرچند برای همه نخبگان آمریکایی یک سیاست شکست خورده شناخته شده بوده، اما اجزای آن مانند تحریم‌ها مورد تعلق خاطر آمریکا است و بر همین اساس ما با پایبندی به قطعنامه ۲۲۳۱ نشان دادیم که طرف مقابل تعهدات خود را اجرا نکرده و به آن‌ها پایبند نیست.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: دبیرکل سازمان ملل باید فشار‌های خود را بر طرف غربی از جمله آمریکا که اجرای دقیق این قطعنامه را با مشکل مواجه کرده، افزایش دهد تا به تعهدات خود برگردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: روند مذاکرات وین نیز هنوز به نتایج مورد نظر جمهوری اسلامی ایران نرسیده و تا هنگامی که آمریکا حاضر به لغو تحریم‌های برجامی و بعد از برجام نشود، نباید انتظار داشت که ایران اجازه ورود آن‌ها را به توافق به عنوان یکی از اعضا دهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها