مدیرعامل توزیع برق زنجان :

8100 تفاهم نامه در جهت کاهش مصرف برق در استان زنجان امضا شد

مدیر عامل توزیع برق زنجان در خصوص وضعیت صنعت برق گفت: در پی افزايش دماي هوا و کاهش بارندگی در مقايسه با مدت مشابه سال قبل، وزارت نیرو برنامه هاي مدوني با هدف عبور موفق از پيک بار تابستان 1400 طراحی و اجرا کرده است.
کد خبر: ۱۳۲۲۶۷۸

علیزاده با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مدیریت پیک بار افزود: این شرکت در سالجاری با عقد 8100 تفاهم نامه با صنايع و کشاورزان در خصوص مديريت زودهنگام مصرف برق ، کنترل مصارف در ادارات تا 50 درصد در ساعات اداري وکاهش90 درصدی مصرف در ساعات غير اداري ، کنترل دستگاه هاي سرمايشي در بانک ها و ساير ادارات و مديريت مصرف در بخش خانگي و اطلاع رسانی درحوزه فرهنگ سازی در سطح استان با استفاده از بنرهای محیطی و بهره گیری از  فضای مجازی و اپلیکیشن برق من،  اقدامات موثری در جهت مدیریت مصرف برق انجام داده است.

وی با اشاره به تاثیر استفاده غیرمجاز از برق برای راه اندازی دستگاه های تولید ارز دیجیتال در افزایش پیک بار کشور به اقدامات شرکت توزیع در رابطه با جمع آوری رمز ارز های غیر مجاز اشاره کرد و  افزود: در راستای کاهش نوسان ولتاژ و خاموشي به ويژه در ساعات پيک مصرف برق و وارد کردن خسارت به تجهيزات صنعت برق، برخورد با مرکزهاي غير مجاز از ابتدا با جديت دنبال شده و در سالجاری نزدیک به 1000ماینر کشف شده است.

علیزاده ادامه داد: مردم شریف زنجان در صورت اطلاع و يا مشاهده مراکز غيرقانوني دستگاه هاي ارز ديجيتال، مي توانند با مراجعه به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaat/pages/cryptocurrency.php  ضمن رعايت محرمانگي اطلاعات ارايه شده نسبت به ثبت گزارش مراکز غير مجاز استخراج رمز ارز به نام خود اقدام کنند.

مدیرعامل توزیع برق زنجان علاوه بر نقش موثر صنایع و بخش کشاورزی در امر پیک سایی ، نقش مردم در عبوری کم عارضه و بدون خاموشی در شرایط کنونی با روشهای ساده کاهش مصرف در ساعات اوج مصرف کشور (از ساعت 12 الی 18 ) موثر دانست و افزود: اگر ميزان مصرف برق استان کمتر از سقف سهميه تعيين شده باشد، شاهد خاموشي هاي بي برنامه نخواهيم بود.

علیزاده در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از وسايل برقي با برچسب انرژي بالا، عدم استفاده از وسايل برقي پرمصرف در ساعات اوج بار و تنظیم دمای کولرهای گازی حداقل 25 درجه و حفظ درجه کند کولر از ديگر عواملی است که مي تواند در  كاهش مصرف برق بسيار موثر می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها