روحانی:

از موج چهارم کرونا عبور کردیم +فیلم

رئیس جمهور گفت: از موج چهارم کرونا عبور کردیم و از لحاظ ابتلا و هم از لحاظ فوتی‌ها روند، روند کاهشی است.
کد خبر: ۱۳۱۸۰۴۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای روحانی امروز (شنبه) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به عبور از موج چهارم کرونا، رعایت بیشتر دستور العمل‌های بهداشتی برای مقابله بیشتر با کرونا را خواستار شد و گفت: به یاری خدا هم از لحاظ ابتلا و هم از لحاظ فوتی‌های کرونا روند، روند کاهشی است.

آقای روحانی افزود: طی هفته گذشته و ماقبل آن روند، روند کاهشی در کشور بوده که البته تذکرات لازم به دو سه استان جنوبی برای رعایت بیشتر دستور العمل‌ها داده شد و شرایط آن‌ها هنوز شرایط مناسبی نیست.

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد: چند استانی که شرایط قرمز را دارند، بتوانند ظرف هفته جاری از موج چهارم عبور کنند، زمانی که ما به روز انتخابات می‌رسیم دیگر در سراسر کشور منطقه قرمز نداشته باشیم حتی امیدواریم که مناطق نارنجی ما به حداقل ممکن کاهش پیدا کند و مناطق ما به مناطق زرد تبدیل شود.

آقای روحانی با اشاره به اینکه طی ۱۶ ماه گذشته تلاش بر این بود که مردم امکانات بهداشتی لازم را در اختیار داشته باشند، دستورالعمل‌ها را مراعات کنند و وارد پیک‌های جدید نشویم، گفت: این که امسال وارد پیک چهارم شدیم دلیل آن متاسیون این ویروس بود.
 
تعداد بازدید : 17

رئیس جمهور افزود: اگر این ویروس متاسیون نداشت و ویروس انگلیسی از مرز‌های عراق وارد کشور نمی‌شد، بسیار بعید بود که ما امروز شاهد موج چهارم باشیم که البته ما از موج چهارم در حال عبور هستیم.

آقای روحانی گفت: در همه استان‌ها از پیک عبور کردیم و روند به گونه‌ای است که در پیک چهارم زمانی که به اوج رسیدیم، روند سریع حالت کاهشی پیدا کرد و اگر زاویه این موج به سمت بالا بود مشکلات زیادی برای کشور بوجود می‌آمد.

رئیس جمهور افزود: گزارشات موجود به ما می‌گوید که مراعات مردم در کل کشور به حدود ۶۷ درصد رسیده است و این رقم قابل قبولی برای مراعات پروتکل‌ها نیست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها