استاندار قزوین:

دست اندرکاران برگزاری انتخابات از رفتار جریانی خودداری کنند

استاندار قزوین گفت: دست اندرکاران و عوامل اجرایی از اعمال سلیقه شخصی و گروهی در فرآیند انتخابات پرهیز کنند.
استاندار قزوین گفت: دست اندرکاران و عوامل اجرایی از اعمال سلیقه شخصی و گروهی در فرآیند انتخابات پرهیز کنند.
کد خبر: ۱۳۱۵۸۷۳

به گزارش جام جم آنلاین قزوین، جمالی پور استاندار در نشست ستاد انتخابات گفت: ما متولیان برگزاری انتخابات باید مدافع حقوق مردم و نامزد‌ها باشیم و از جانبداری و یا اقدام له یا علیه نامزد‌ها جدا بپرهیزیم.

جمالی پور با بیان اینکه اعمال سلیقه شخصی و گروهی در فرایند‌های انتخاباتی خیانت به مردم و خلاف شرع و قانون است، ادامه داد: طوری باید رفتار کرد که اگر فردا در این دنیا نبودیم مقابل خداوند سرافکنده نباشیم و حداقل آگاهانه کاری نکرده باشیم که حقوق کسی زیر پا گذاشته شود.

استاندار با بیان اینکه بررسی صلاحیت نامزد‌ها کار بسیار دشوار و خطیری بوده و حق الناس است و با حقوق مردم و اشخاص ارتباط دارد، گفت: عملکرد هیات‌های اجرایی در بررسی صلاحیت‌ها مناسب و قابل تقدیر بود و در مواردی که نقص و مشکلی وجود داشت تذکرات لازم داده شد.

جمالی پور تاکید کرد: دست اندرکاران و عوامل اجرایی انتخابات در استان باید افرادی را برای حضور در سر صندوق‌ها انتخاب کنند که امانت داری آرای مردم را سرلوحه کار خود داشته باشند.

استاندار با بیان اینکه مسوول تامین امنیت انتخابات با نیروی انتظامی است و این وظیفه قابل تفویض نیست، افزود: البته در این خصوص نیروی انتظامی می‌تواند از ظرفیت سپاه، بسیج و ارتش نیز استفاده کند.

او اضافه کرد: برای ما بسیار مهم و حیاتی است که انتخابات پیش رو به شکل سالم برگزار شود و بتوانیم امانت دار خوبی برای آرای مردم باشیم.

نماینده عالی دولت در استان گفت: تمهیدات لازم برای در اختیار گذاشتن امکانات، تجهیزات و اعتبارات لازم به ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها اندیشیده شدهاست و عوامل اجرایی انتخابات نباید در این خصوص دغدغه‌مند باشند.

وی همگنین تاکید کرد: شیوه نامه‌های بهداشتی در شعب اخذ رای به دلیل تداوم کرونا باید جدی گرفته شود و تست گیری سریع کرونا باید از عوامل برگزاری انتخابات و پای صندوق‌ها پیش بینی شود.

استاندار در ادامه از همه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا از جابه جایی مدیران شهرستانی خودداری کنند و اظهار داشت: این موضوع و ممنوعیت جابه جایی‌ها باید به دستگاه‌ها ابلاغ شود.

حبیبی رئیس ستاد انتخابات استان هم در این جلسه با اشاره به اینکه خودرو و غذا را دهیاری‌ها و شورا‌ها تامین می‌کنند، افزود: بقیه نیاز‌ها را معاون توسعه و منابع انسانی استانداری تامین خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه همه روستا‌ها واجد الشرایط رای دادن هستند، گفت: شیوه راه اندازی ستاد‌ها و چگونگی تبلیغات توسط ستاد انتخابات کشور طراحی شده است و یکی دو روز آینده ابلاغ می‌شود.

حبیبی گفت: با توجه به شرایط کرونایی باید تلاش شود رای گیری در فضای باز برگزارشود.

او اضافه کرد: واکسیناسیون اعضای انتخابات، فرمانداران و بخشداران حتما انجام خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: در حوزه انتخابات الکترونیک و فناوری جزء استان‌های برتر کشور هستیم و برای برخی استان‌ها مرجع هستیم.

حبیبی افزود: انتخابات فقط در مرکز استان الکترونیک برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها