معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

۵۱ درصد سالمندان ۷۵ سال به بالا در استان واکسینه شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ۵۱ درصد سالمندان ۷۵ سال به بالا و بیش از ۸۰ درصد سالمندان ۸۰ سال به بالا در آذربایجان شرقی بر ضد کرونا واکسینه شده اند که این رقم، بالاتر از متوسط کشوری است.
کد خبر: ۱۳۱۵۷۲۹

به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شذقی ،عباسعلی درستی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در برخی از شهرستان های آذربایجان شرقی نیز تا ۹۰ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال  در برابر کرونا واکسینه شده اند.
وی افزود: بر این اساس در صورت دریافت واکسن بیشتر، سرعت واکسیناسیون را افزایش می دهیم و در اواخر همین ماه واکسینه گروه سنی ۷۰ تا ۷۵ سال نیز در آذربایجان شرقی آغاز می شود. 
وی همچنین گفت: در حال حاضر حدود یکهزار و ۳۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های آذربایجان شرقی بستری هستند و شهر قرمز و آبی در این استان نداریم.
معاون بهداشتی رییس دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: ۶ شهرستان ورزقان، کلیبر، خداآفرین، هوراند، چاراویماق و اسکو در وضع زرد کرونایی قرار دارند و بقیه شهرستان های آذربایجان شرقی نارنجی هستند.
وی در عین حال هشدار داد که در صورت عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط شهروندان، وضعیت قرمز کرونایی بازمی گردد و محدودیت های این وضعیت نیز اعمال می شود. 
درستی همچنان بر رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و دوری از اجتماعات تاکید کرد تا جان عزیزان مان به خطر نیفتد. 





  



newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها