مدیر کل انتقال خون استان یزد خبر داد :

افزایش 20 درصدی اهدای خون در شبهای قدر

یزد - مدیر کل انتقال خون استان یزد گفت : با توجه به شیوع ویروس کرونا اهدای خون در شبهای قدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان یزد 20 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۳۱۴۸۰۴

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ، نقی تقوائی با اشاره به استقبال خوب مردم یزد جهت اهدای خون در شبهاي قدر، اظهارداشت: امسال 1120 نفر به مراکز انتقال خون در استان مراجعه نمودند که از این تعداد 941 نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به رشد اهدای خون در شبهای قدر امسال نسبت به مدت مشابه افزود: از اين تعداد اهداي خون ،  3/68 درصد اهداكننده مستمر و 3/20 درصد اهداکننده با سابقه و مابقی بار اولی بودند و در سال گذشته در شب های قدر 924 نفر مراجعه نمودند که از این تعداد 749 نفر موفق به اهدای خون شدند.

تقوائی با بیان این که برخی از مردم برای اهدای خون در شب‌های قدر نذر می‌کنند، تصریح کرد: اهداي خون در شبهاي قدر به علت شب زنده داري مردم با مشاركت خوبي همراه مي باشد و در این سه شب مرکز انتقال خون يزد (ميدان ابوذر) تا ساعت 1 بامداد خونگيري انجام شد.

وی با اشاره به کاهش مراجعه مردم برای اهدای خون درماه مبارک رمضان، از شهروندان یزدی خواست تا با توجه به نیاز دائمي بيماران به خون و فرآورده‌هاي خوني در مدت زمان باقیمانده از ماه مبارك رمضان، از فرصت ماه بندگی خدا استفاده نمایند و در هفته پایانی ماه مبارك با اهداي خون خود، اداره كل انتقال خون استان را در جهت تامین خون سالم برای بیماران یاری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها