معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی ؛

پلیس خراسان شمالی در ۱۷ نقطه تردد تعطیلات عید فطر را کنترل می‌کند

هشدار شدید اللحن استاندار چهار محال به مسافران تعطیلات عید فطر

تمامی مراکز خدماتی و گردشگری استان تعطیل و هیچ نوع خدماتی به مسافران ارائه نخواهد شد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت در تعطیلات عید فطر را فارغ از رنگ‌بندی شهرستان‌ها ممنوع اعلام کرده است، بنابراین تمامی مراکز رفاهی، تفریحی، خدماتی و گردشگری استان نیز در پایان هفته جاری تعطیل است و هیچ نوع خدمتی ارائه نمی‌شود.
کد خبر: ۱۳۱۴۶۸۰

به گزارش جام جم آنلاین- چهار محال و بختیاری،اقبال عباسی ظهر امروز یکشنبه 19 اردیبهشت، در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا بر تشدید نظارت‌ها در هفته منتهی به تعطیلات عید فطر به منظور مقابله با موج احتمالی شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد و افزود: استان تا یک ماه قبل در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پس از استان‌های هرمزگان و البرز در جایگاه سوم کشوری قرار داشت اما با توجه به گزارش‌های ارائه شده، پایبندی به این دستورالعمل‌ها و رعایت موارد بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، در چند هفته گذشته روندی کاهشی داشته است و این موضوع زیبنده استان نیست و باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد جهت تهیه ماسک

وی با بیان اینکه از تمامی ظرفیت‌های خیرین همچون طرح مواسات و کمک‌های مومنانه برای توزیع ماسک بین خانواده‌های نیازمند در پایان ماه مبارک رمضان استفاده خواهد شد، تصریح کرد: به همین منظور یک میلیارد ریال اعتبار در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار می‌گیرد تا نسبت به تهیه ماسک و توزیع آن اقدام کند.

فرمانداران و بخشداران موظف به نظارت های بیشتر و دقیق تر هستند

عباسی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی باید همچنان بر برگزاری مراسم عمومی و تجمعات نظارت کند و از شکل‌گیری آن‌ها جلوگیری کند، یادآور شد: فرمانداران و بخشداران نیز موظف به رصد این‌گونه برنامه‌ها هستند و اگر تجمعی در محدوده فعالیت آن‌ها روی دهد مسئولیت آن بر عهده فرماندار و بخشدار خواهد بود.

نمونه گیری تست کرونا از 109 هزار نفر در استان

استاندار چهارمحال و بختیاری به 109 هزار نمونه‌گیری انجام شده در استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون اشاره کرد و گفت: از این تعداد نمونه‌گیری نزدیک به 40 هزار نمونه به‌ عنوان نمونه مثبت کرونا اعلام شده است که با توجه به آمار یک هزار فوتی در این مدت، لازم است بر نحوه اعمال محدودیت‌ها و نظارت‌ها دقت بیشتری شود.

باید با روش جریمه بیشتر مصوبات ستاد کرونا اجرائی گردد

عباسی با بیان اینکه پلمپ اصناف متخلف دیگر اثرگذار نیست و باید برای جلوگیری از تکرار تخلف و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و مصوبات ستادهای ملی و استانی مبارزه با کرونا، روش اعمال جریمه برای متخلفین به اجرا درآید، اضافه کرد: همدلی و هم‌افزایی مجموعه‌های نظارتی به ویژه در شهرستان لردگان نشان داده است که تا چه حد این موضوع می‌تواند بر نتیجه اعمال محدودیت‌ها و اجرای نظارت‌ها اثر بگذارد و اگر در بقیه شهرستان‌ها هنوز این نتیجه حاصل نشده است به نبود همکاری‌های بین بخشی باز می‌گردد که باید پیگیری‌های لازم در این مورد انجام شود.

مصوبات کرونا برای همگان لازم الاجراست و هیچ اداره و بانکی از این قاعده مستثنی نیست

وی همچنین برگشت زدن چک اصناف در بانک‌های استان را در مدت تعطیلی بازار نادرست دانست و گفت: مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا برابر با قانون است و نیازی به ابلاغ مدیرعامل بانک ندارد و لازم است در اجرای این مصوبات در بانک‌ها مدیریت بهتری صورت گیرد.

تفویض اختیار به فرمانداران و بخشداران جهت کنترل دقیق و برخورد با تخلفات

گفتنی است واگذاری مسئولیت تصمیم‌گیری در خصوص چگونگی حضور کارکنان فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و کمیته‌های هفت‌گانه انتخابات به فرمانداران، بخشداران و روسای کمیته‌ها از دیگر موضوعاتی بود که در چهلمین نشست ستاد مقابله با کرونا در چهارمحال و بختیاری به تصویب رسید.

عدم موافقت با بازگشائی تالارها و ضرورت برخورد با تجمعات مختلف

همچنین پیشنهادی در خصوص بازگشایی مشروط تالارها و سالن‌های پذیرایی نیز مطرح شد که با توجه به‌ ضرورت جلوگیری از تجمع و دورهمی ها، اعضای نشست با این پیشنهاد موافقت نکردند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها