رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

بیماران بستری شده کرونایی در استان ۲ برابر شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تأکید کرد که شمار بیماران جدید شناسایی شده و میزان بستری بیماران نسبت به ماه گذشته در استان دو برابر شده است.
کد خبر: ۱۳۰۹۲۸۹

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،  سید عباس موسوی با اشاره به افزایش شمار بیماران سرپایی درپی سفرها و دورهمی های نوروزی اظهار داشت: متأسفانه شمار بستری‌ها نیز افزایش یافته است.

 

وی با بیان اینکه سرعت انتقال بیماری سوش انگلیسی بالا است، ادامه داد: شمار بیماران جدید نسبت به ۲۸ اسفند ۲.۵ برابر و میزان بستری‌ها نیز دو برابر شده است.

 

وی ادامه داد: با توجه به اتفاقاتی که قبل از نوروز رخ داد باید وقفه‌ای ایجاد کنیم تا ویروس مهار و جلوی انتقال آن گرفته شود.

 

موسوی از مردم به ویژه آن‌هایی که سفر کردند خواست تا یک هفته خود را قرنطینه کنند و ادامه داد: همچنین طبق مصوبات ستاد ملی کرونا، دید وبازدیدهای نوروزی ممنوع است و جلوی چرخه انتقال را بگیریم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: پرهیز از برپایی مراسم‌ها و دورهمی ها مورد تاکید جدی واساسی است و به دلیل فضاهای تالارها و رستوران‌ها استاندارد نیست باید محدودیت‌هایی در فعالیت آنها ایجاد شود.

 

وی شمار بیماران شناسایی شده در استان را حدود ۸۰۰ نفر ذکر کرد و گفت: تمامی شهرهای استان درگیر بیماری کرونای انگلیسی و ویروس جهش یافته جدید هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها