در آستانه هفته منابع طبیعی نشست خبری مدیر کل  و معاونین منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اهالی رسانه برگزار شد؛

  گزارش عملکرد و اعلام برنامه های هفته منابع طبیعی   

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان بوشهر  در برنامه هفته منابع طبیعی اعلام کرد:

دستاوردهای مهم در آبخیزداری

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان بوشهر  در نشست با اصحاب رسانه  با اشاره به اجرای148طرح ملی و استانی با اعتباری بیش از67میلیارد تومان گفت: بیشتر این طرح ها در حوزه‌های آبخیزداری، حفاظت، بیابان، مرتع و آموزش عملیاتی شده است.
کد خبر: ۱۳۰۶۵۱۷

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر، مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان بوشهر  در نشست با اصحاب رسانه  با اشاره به اجرای148طرح ملی و استانی با اعتباری بیش از67میلیارد تومان گفت: بیشتر این طرح ها در حوزه‌های آبخیزداری، حفاظت، بیابان، مرتع و آموزش عملیاتی شده است.

غلامرضا منتظری اضافه کرد: طرح های آبخیزداری از دستاوردهای راهبردی استان در 8سال اخیر بوده است به گونه ای که از سال92تاکنون 417سازه آبی در مناطق مختلف استان احداث و اجرا شده است این در حالی است که از اوایل دهه ۷۰ تا کنون ۸۳۳ سازه احداث  و ۱۴۰ میلیون متر مکعب آب از آن به دست آمده است.

منتظری با اشاره به این‌که استان بوشهر جزء ۵ استان اول کشور در اجرای  کاداستر است، افزود: ۶۳۹ قطعه سند به مساحت یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۵۳۱ هکتار سند تک‌برگ صادر شده که بیش از ۷۰ درصد منابع طبیعی را شامل می‌شود. کاداستر اراضی با هدف اصلاح نقشه‌ها و بومی‌سازی آن از سال ۹۵ شروع  و در سال ۹۸ و ۹۹ با پیشرفت قابل ملاحظه ای همراه بود.

وی اعلام کرد:تا پایان بهمن ۲ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۳۶۰ هکتار از اراضی استان کاداستر شده که یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۸۰۷  هکتار آن تثبیت شده و هیچ جایی برای تعرض و تخریب وجود ندارد.

منتظری با بیان این که هدفگذاری برای توسعه دولت الکترونیک با استفاده از سامانه‌های به‌روز، مدیریت و بهره‌برداری از مراتع با تکیه بر تولیدگیاهان دارویی، ارتقاءپوشش حفاظتی با بلوک‌بندی مناطق، توسعه زراعت چوب، برون‌سپاری بوستان‌ها و جنگل‌ها به بخش خصوصی و توسعه صندوق حمایت از منابع طبیعی رویکرد و نقشه راه این اداره کل است ادامه داد:

از ابتدای سال ۹۹ تا کنون ۵۸ پرونده  شامل ۴۵۰ هکتار از اراضی ملی را از تصرف خارج کردیم که ۲۳ پرونده به مساحت ۱۱۷ هکتار مربوط به رفع تصرف همراه با قلع‌وقمع بوده است.هم‌اکنون هزار و ۶۵۱ همیار طبیعت داریم که ۸۳۹ نفر آن همیار دانش‌آموزی، ۳۸۴ نفر مروج و ۴۲۸ نفر هم محافظ هستند.

همچنین به مناسبت هفته منابع طبیعی عملیات اجرایی آبخیزداری در محدوده حوزه آبخیز آبطویل ـ سمل شهرستان بوشهر به مساحت ۳۰ هزار هکتار  و با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۳۷۳ میلیون ریال آغاز شد .قرار است این طرح در مدت ۵ ماه، سه سازه آبخیزداری احداث شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها