رئیس مرکز سلامت کیش از مسدود شدن پرواز‌های ورودی به این جزیره و اعمال ضوابط سختگیرانه ورود مسافر برای جلوگیری ازگسترش بیماری کوئید ۱۹ در منطقه خبر داد.
کد خبر: ۱۲۶۲۱۹۶

به‌گزارش جام جم آنلاین از فارس ، محمدرضا رضانیا رئیس مرکز سلامت جزیره کیش در رابطه با آخرین مصوبات این شورا عنوان کرد: امروز تصمیم گرفته شد که پروازهای ورودی به کیش مسدود شود و فقط کسانی که لازم است در کیش حضور پیدا کنند مانند پزشکان، نیروهای نظامی و انتظامی با تأیید صلاحیت و نامه‌ای که رسماً از سوی ارگان‌ها صادر می‌شود بتوانند به کیش ورود کنند.

وی افزود: بنابراین ورود از طریق شناور، دریا و هوا فقط به این شکل انجام خواهد شد، دیگر بلیت‌فروشی تا اطلاع ثانوی برای افراد عادی وجود نخواهد داشت.

سخنگوی شورای سلامت جزیره کیش اظهار داشت: بعد از برقراری پروازها پس از ایام نوروز در هنگام برگشت کیشوندان نیز ضوابط سخت‌گیرانه‌ای در حال تدوین است و به مشکل برخواهند خورد.

رضانیا ادامه داد: امروز کمیته‌ای مربوط به این موضوع تشکیل و ضوابط پیشنهادی متعددی بررسی شد، دریافت گواهی سلامت و پرکردن فرم خوداظهاری قبل از خرید بلیت و پروازها ابتدا فقط از یک مبدأ آغاز خواهد شد، بنابراین برگشت بسیار سخت می‌شود.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: قبل از پرواز هم باید به پزشکان معتمدی که معرفی می‌شوند مراجعه کنند و گواهی سلامت دریافت نمایند.

وی عنوان داشت: در فرودگاه و بندرگاه کیش هم ضوابط قرنطینه‌ای سختی برقرار خواهد شد، در صورت تشخیص افرادی که علائمی داشته باشند یا با تشخیص کارشناسان مربوطه، باید 14 روز را با هزینه شخصی در قرنطینه اجباری حاضر شوند و این افراد امکان تردد در محیط جزیره را نخواهند داشت.

رضانیا در پایان گفت: برای خروج مسافران تمهیداتی اندیشیده شده که به شهرهای خود برگردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها