اشتغال دو هزار کادر پرستاری در مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری

دو هزار و ۵۸ کادر پرستاری در مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری فعال هستند.
کد خبر: ۱۲۴۳۸۶۶
اشتغال دو هزار کادر پرستاری در مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، آیین تجلیل از ۵۲ پرستار نمونه و ۱۸ بازنشسته نظام پرستاری چهارمحال و بختیاری صبح امروز چهارشنبه ۱۱ دی ۹۸ در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی،خدمات بهداشتی و درمانی استان در این آیین گفت: از این تعداد هزار و۸۵۰ کادرپرستاری درواحد‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشغول به خدمت هستند.

محسن درخشان افزود:از این تعداد نیز هزار و ۴۶۴ نفر پرستار، ۱۶۷ نفر اتاق عمل، ۱۲۹ نفر هوشبری و ۹۰ نفر از همکاران بهیارند.

درخشان ، استاندارد نسبت کادر پرستاری به تخت بیمارستانی را ۱.۳۸ اعلام کرد و افزود: این نسبت در مراکز درمانی تابعه دانشگاه ۱.۲ است.

درخشان گفت: با احتساب این نسبت با کمبود ۳۰۰ نیرو کادر پرستاری در مراکز درمانی تابعه دانشگاه مواجه ایم.

وی با اشاره به تربیت نیرو‌هایی کمک پرستاری و به کارگیری حدود ۳۰ نفر از این نیرو‌ها از ابتدای امسال در مراکز درمانی از مرتفع شدن بخش کوچکی از کمبود کادر پرستاری خبر داد.

درخشان در ادامه برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران را از برنامه‌های در حال اجرا برای پرستاران برشمرد و افزود: این آزمون در تاریخ ۱۷ بهمن ماه در سراسر کشور برگزار شد و تمامی پرستاران فارغ التحصیل از سال ۹۶ به بعد را شامل می‌شود.

یازدهم تاهفدهم دی به عنوان هفته پرستار نامگذاری و شعار امسال هفته پرستار «جامعه و سلامت، هویت و منزلت، رفاه و معیشت» انتخاب شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها