رئیس اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد:

توجه به بخش خصوصی لازمه رونق اقتصادی

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: توجه به بخش خصوصی لازمه رونق و رشد اقتصادی در کشور است.
کد خبر: ۱۱۹۸۸۰۶
توجه به بخش خصوصی لازمه رونق اقتصادی

به گزارش جام جم آنلاین از رادیو اقتصاد، مسعود خوانساری در برنامه «بهار پلاک 98» رادیو اقتصاد ضمن تبریک سال نو افزود: هیچ کشوری اعم از توسعه یافته یا در حال توسعه در دنیا پیدا نمی شود که بدون میدان دادن به بخش خصوصی توسعه یافته باشد.

وی همچنین اظهارداشت: تجربه رشد اقتصادی در کشورهایی مانند ترکیه، کره، مالزی، چین و غیره مرهون توجه به بخش خصوصی و در پیش گرفتن مسیر اقتصاد آزاد بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: ایران نیز برای توسعه راهی جزء میدان دادن به بخش خصوصی ندارد.

وی افزود: بطورکلی با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام «رونق تولید» انتظار می رود مجموعه قوای سه گانه بستر را به نحوی فراهم کنند که بخش خصوصی بتواند در اقتصاد مملکت به خوبی ظهور و بروز پیدا کند.

خوانساری تصریح کرد: اگر دست بخش خصوصی باز و امکان توسعه و نقش آفرینی جدی در بخش اقتصاد کشور را داشته باشد به یقین می تواند خیلی از مشکلات و مسائل جامعه را حتی در شرایط تحریمی حل و فصل کند.

وی به رادیو اقتصاد گفت: دولت در اکثر مواقع خود را بی نیاز از مردم و بخش خصوصی می داند چرا که پول نفت را در اختیار دارد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: دولت زمانی دست خود را به سوی بخش خصوصی دراز و امکان توسعه به این بخش را می دهد که با کاهش درآمد نفتی مواجه باشد.

وی ادامه داد: واقع مطلب اینکه بر اساس شواهد و قرائن مختلف با افزایش درآمدهای نفتی کشور دولت توجه چندانی به بخش خصوصی نداشته بلکه خود روز به روز فربه تر شده است.

خوانساری یادآورشد: بررسی ها نشان می دهد از سال 1350 تاکنون هر وقت درآمد دولت افزایش یافته مشکلات اقتصادی کشور نیزبیشتر شده است.

«بهار پلاک 98» ویژه برنامه صبحگاهی نوروزی که به همت گروه کشاورزی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت 10 به مدت 180 دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و مهرگان سوادکوهی» با هدف گفتگو با کارشناسان و صاحبنظران ارشد اقتصادی نظام، پخش موسیقی های محلی و سنتی مراکز مختلف ایران، خبر رسانی و اخبار روز اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها