رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع:

تسلیحات ایرانی نمونه خوبی برای اتکا به توان داخلی است

امیردریادار رستگاری گفت: بهره گیری از تسلیحات ساخت داخل در رزمایش ها با اتکا به توان بومی و جوانان ، پیام خودکفایی برای دیگران است.
کد خبر: ۱۱۹۳۷۸۲
تسلیحات ایرانی نمونه خوبی برای اتکا به توان داخلی است

به گزارش جام جم آنلاین ، امیر دریادار امیر رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مصاحبه با برنامه« رویداد» رادیو گفت وگو، با اشاره به رزمایش ولایت ۹۷ در منطقه تنگه هرمز، شمال اقیانوس هند تا مدار ۱۰ درجه شمالی اظهار کرد: با افتخار باید بگوییم بیشتر تسلیحات به کارگیری شده در این رزمایش ایرانی است.

وی ادامه داد: بهره گیری از تسلیحات ایرانی در اینگونه رزمایش ها نشان دهنده آن است که می توان با اتکا به نیروی جوان داخلی آنچه را که نیروهای مسلح بر اساس دکترین نظامی کشور نیاز داشته باشند را حتی در سخت ترین حوزه ها را می توان بسازد و دست نیاز به سوی هیچ بیگانه ای دراز نکند.

امیر رستگاری به بخشی از تسلیحات به کار رفته در رزمایش ولایت 97 نیز اشاره کرده و افزود: تجهیزاتی مانند ناوشکن های سهند و جماران و زیردریایی فاتح که به تازگی به نیروی دریایی ارتش ملحق شدند، سلاح هایی هستند که به دست دانشمندان ایرانی ساخته شدند که در پیچیده ترین حوزه های رزم یعنی عرصه دریا و اقیانوس به کار رفته اند.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع همچنین با بیان اینکه ایران در بین کشورهای منطقه کمترین بودجه دفاعی را دارد، خاطر نشان کرد: دشمنان از تبلیغ پروژه ایران‌هراسی منفعت می‌برند، چرا که از این طریق می‌توانند یک بازار گسترده تسلیحاتی برای خود ایجاد کنند. از این روست که آنها با ایجاد ایران هراسی و بحرانی نشان دادن اوضاع به گونه ای که ما را تهدید نشان دهند تا برای فروش تسلیحات خود بازارگرمی کنند. این در حالیست که جمهوری اسلامی ایران صریح اعلام می کند که می خواهد رزمایش برگزار کند و درعین حال همواره بر همکاری های منطقه ای تاکید دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها