موج سرکوب‌ها همزمان با کنترل قدرت از سوی بن سلمان شدت گرفت

10 فعال عربستانی در انتظار تائید حکم اعدام

منابع خبری از انتقال ده فعال سیاسی و معارض شرق عربستان از زندان «الدمام» به «ریاض» برای تائید و صدور حکم نهایی اعدام علیه آنها خبر دادند.
کد خبر: ۱۰۵۲۵۱۹

به گزارش خبرگزاری فارس، ده نفر از مخالفان و فعالان سیاسی شیعه ساکن شرق عربستان از زندان «الدمام» به ریاض منتقل شدند تا حکم نهایی اعدام علیه آنها صادر شود. مناطق شرقی عربستان بویژه قطیف به دلیل حملات نظامیان آل‎سعود بویژه طی ماه‌های اخیر همواره شاهد درگیری‌های مسلحانه است و تاکنون ده‌ها نفر از اهالی این منطقه شیعه‎نشین کشته و صدها نفر از شهروندان و فعالان مدنی و سیاسی دستگیر شده‌اند. حمله نظامیان سعودی به شهر «سیهات» در قطیف آخرین حمله‎ای بوده است که در شرق عربستان صورت گرفت و در آن سه نفر از اهالی آن به شهادت رسیدند و چند نفر را نیز بازداشت کردند. فعالان اهل قطیف در صفحات توییتر خود خبر دادند که در پی این حمله «غافلگیرکننده»، سه نفر از ساکنان سیهات به نام‌های «صادق درویش»، «حسن العبدالله» و «جعفر المبیریک» به شهادت رسیدند و ده‎ها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در خبری دیگر در همین ارتباط یک روزنامه سعودی اعلام کرد عربستان چند نفر از شهروندان خود را به جاسوسی برای سازمان اطلاعات ایران متهم کرد. روزنامه عکاظ در گزارشی در این باره اعلام کرد دادستان عمومی سعودی‌ها به پرونده تحقیق و بازجویی آنان خاتمه داده و آن را به مقامات قضایی ارجاع داده است.

چنین خفقانی در عربستان در حوزه سرکوب مخالفان در حالی است که در حوزه سیاسی آگاهان از تکمیل حلقه‌های کودتای بدون خونریزی خبر می‌دهند. در همین رابطه و پس از انتصاب محمد بن سلمان به ولیعهدی عربستان و برکناری محمد بن نایف و حبس خانگی او، حال خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که ملک سلمان فرزند کوچک خود را به عنوان سفیر آمریکا در عربستان انتخاب کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها