نمایندگان مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین بررسی کردند

تدریجی یا یکباره؟ / نتایج انتخابات چگونه اعلام شود؟

دو تن از نمایندگان مجلس با بیان اینکه در اعلام نتایج اتنخابات ریاست جمهوری باید مدیریت و تدابیر مطلوبی اتخاذ شود، بر ضرورت نظارت دقیق دستگاههای اجرایی در پاسداری از رای مردم بعنوان حق الناس و اجتناب از اقدامات شبهه انگیز تاکید کردند.
کد خبر: ۱۰۳۱۷۵۰
تدریجی یا یکباره؟ / نتایج انتخابات چگونه اعلام شود؟

"محمد جواد جمالی" دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص خبری مبنی بر اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در یک مرحله و بصورت غیرتدریجی توسط وزارت کشور به جام جم آنلاین گفت: چنانچه چنین قصدی دارند باید پیروز انتخابات خیلی سریع اعلام شود.

وی افزود: تعداد نامزدهای این دوره کمتر بوده و شمارش آرا چندان هم زمان بر نخواهد بود و اگر می خواهند به صورت تدریجی نتایج را اعلام نکنند، ایجاد وقفه بستر لازم برای انتشار شایعات و اخبار ضد نقیض را در جامعه فراهم می آورد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: البته سرعت عمل باید دارای مولفه هایی باشد و نباید حق الناس که همان آرای مردم است فدای این امر گردد، از این رو می طلبد تدابیر درستی در این مورد اتخاذ شود.

جمالی در پاسخ به این سوال که در سنوات گذشته عرف بر اعلام تدریجی نتایج انتخابات بود ولی چرا امسال نظر وزارت کشور بر اعلام قطعی و یکباره است، گفت: به هر حال مسئولین امر حتما یک آمایشی از شرایط کنونی کشور داشته اند و لذا تدبیر شده این شیوه اعلام، فایده بیشتری در جو حاکم بر انتخابات دارد.

وی در مورد اینکه آیا انتخابات امسال به دور دوم می رود یا خیر، خاطر نشان ساخت: رقابت تنها بین دو نامزد اصلی ریاست جمهوری بوده و چندان مشخص نیست که انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد.

در همین حال شهاب الدین بی‌مقدار عضو کمیسیون شوارها و امور داخلی مجلس پیرو پیشنهاد شورای نگهبان به وزارت کشور مبنی بر اعلام تدریجی نتایج انتخابات در گفتگو با جام جم آنلاین تصریح کرد: بنده هم معتقدم باید به صورت تدریجی و با بررسی دقیق نتایج اعلام گردد.

وی تاکید نمود: اعلام یکباره و یک مرحله ای باعث تشویش افکار عموم خواهد شد و لذا بهتر است در طول مراحل برگزاری انتخابات از هر گونه اقدامی که در جامعه شائبه بوجود می آرود دوری کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها