املت خوراکی است که ماده اصلی آن تخم‌مرغ است. برای تهیه املت در ماهیتابه روغن یا کره می‌ریزند. وقتی روغن داغ شد تخم‌مرغ‌های هم‌زده‌شده را به آن اضافه می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۳۰۰۹۴

گاهی املت آماده را تا می‌کنند و داخل آن سبزیجات، پنیر، گوشت پخته شده یا ترکیبی از آنها را قرار می‌دهند.

مواد لازم برای 4 نفر:

تخم مرغ: چهار عدد، پیاز کوچک: یک عدد، کره: صد گرم، فلفل سبز: یک عدد، لیموترش کوچک: یک عدد، برگ اسفناج کوچک: یک دسته کوچک، گوجه فرنگی: دو عدد، گشنیز تازه: یک دسته، زردچوبه: نصف قاشق چایخوری، گرام‌ماسالا (ادویه هندی): نصف قاشق چایخوری، پودر زیره سبز: نصف قاشق چایخوری

پیاز را ریز خرد کنید. گوجه فرنگی را نیز ریز خرد کنید، گشنیز را ساطوری کرده و فلفل چیلی را دو نصف کنید، دانه‌های آن را دور بیندازید و فلفل را خرد کنید.

تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی بشکنید و خوب هم بزنید. برای این که املت سبک و پفکی داشته باشید گاهی به سفیده تخم‌مرغ که جداگانه هم‌زده‌شده شیر، خامه یا آب اضافه کنید. با این روش در مایه اولیه حباب‌هایی ایجاد می‌شود. چون تخم‌مرغ به سرعت پخته می‌شود، حباب‌ها درون آن حبس می‌شوند و بافتی نرم و سبک به املت می‌دهد. نمک، پیاز، گوجه، گشنیز، چیلی، زردچوبه، گرام‌ماسالا و زیره را با هم خوب مخلوط کنید.

در ماهیتابه‌ای نصف کره را ریخته و روی حرارت ملایم آب کنید. با ملاقه نصف مخلوط را در ماهیتابه بریزید. مخلوط را هم بزنید و ماهیتابه را کج کنید تا مایه به‌طور یکنواخت در همه جای ماهیتابه پخش شود. اجازه دهید املت چند دقیقه خوب بپزد. بعد آن را در ظرف سرو بسرانید. برگ‌های اسفناج را در کاسه بریزید، با فشار دادن لیمو به‌اندازه دلخواه آب لیمو به مخلوط اضافه کنید. نصف املت را با برگ‌های اسفناج بپوشانید و سپس سمت دیگر املت را روی آن تا کنید و سرو کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها