هزینه درمان سگ، انگیزه قتل زن جوان

بازجویی از عامل قتل زن جوان در بزرگراه باکری تهران، جزئیاتی تازه از انگیزه قاتل را فاش کرد. ماموران در جریان رسیدگی به این پرونده متوجه شدند، همسر سابق مقتول در شبکه‌های اجتماعی زنان را اغفال و از آنها کلاهبرداری می‌کرده که او هم دستگیر شد.
کد خبر: ۱۰۱۵۸۲۷

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از صبح 23 اسفند سال گذشته و به دنبال کشف جسد زنی در بزرگراه باکری در دستور کار پلیس قرار گرفت. ماموران با حضور در محل متوجه شدند جسد متعلق به زنی 30 ساله به نام لیلاست. زن جوان با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده بود.

تحقیقات از خانواده لیلا نشان داد، چندی پیش لیلا از طریق شبکه‌های مجازی با جوانی به نام حسن آشنا شده و با وجود مخالفت خانواده‌اش در مرداد سال 95 با وی ازدواج کرد اما پس از گذشت مدت کوتاهی مشخص شد حسن او را فریب داده و بر خلاف ادعاهای اولیه‌اش، حدود یک سال پیش با دختر دیگری ازدواج کرده است. در حالی که لیلا و حسن از هم طلاق گرفته بودند، لیلا به خاطر داشتن علاقه شدید به حسن تصمیم به ادامه زندگی با او را گرفته بود. به همین علت از یکی از دوستان خود به نام سحر و همسرش مهدی درخواست میانجیگری کرده بود .

با شناسایی سحر و مهدی، تحقیقات از آنها در دستور کار ماموران قرار گرفت. کارآگاهان متوجه شدند، مهدی مدعی شده که «دعانویسی را می‌شناسد که می‌تواند ظرف مدت 29 روز زندگی لیلا را سر و سامان بخشد!» و به این بهانه مبلغ دو میلیون تومان از لیلا دریافت کرده بود. با پایان مدت 29 روز، لیلا پول خود را درخواست می‌کند اما مهدی به بهانه‌های مختلف از پس دادن پول طفره می‌رود.

مهدی که حدود یک ماه از ازدواجش می‌گذشت، در اظهارات اولیه منکر هرگونه دریافت پول از لیلا شد اما در ادامه گفت: من شغل و درآمد مشخصی ندارم و در حال حاضر نیز پس از ازدواج با سحر در خانه او زندگی می‌کنم. چندی پیش سگ همسرم از ناحیه پا دچار شکستگی شد و من تصمیم به درمان او گرفتم اما پول درمان سگ را نداشتم. به همین علت به دروغ موضوع دعانویس را با لیلا مطرح کردم تا بتوانم پول هزینه درمان سگ همسرم را تهیه کنم اما من لیلا را به قتل نرساندم.

در شرایطی که مهدی منکر قتل لیلا شده بود، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در بازرسی از محل سکونت وی در خیابان ستارخان موفق به کشف مدارک شناسایی متعلق به لیلا شدند. مهدی که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: لیلا مرا تهدید می‌کرد اگر پولش را باز نگردانم، موضوع را به سحر خواهد گفت. روز حادثه از او فرصت خواستم اما لیلا قبول نکرد و باهم درگیر شدیم. او را به داخل شمشادها هل دادم و سپس چند ضربه چاقو به شانه چپش زدم. در ادامه ضربات دیگری به پهلو و شکم او زدم. محتویات کیفش از جمله 250 هزار تومان پول، کارت عابربانک و مدارک شناسایی را برداشتم و چاقو را داخل شمشادها پنهان کردم.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در این باره گفت: همزمان با رسیدگی به پرونده قتل لیلا و در بررسی فرضیه‌های مختلف وقوع این جنایت، کارآگاهان اداره دهم در تحقیقات پلیسی متوجه شدند همسر سابق مقتول به نام حسن از طریق شبکه‌های مختلف مجازی اقدام به ارتباط با دختران و زنان جوان با انگیزه فریب و کلاهبرداری از آنها داشته که با توجه به مستندات به دست آمده در این خصوص، بیش از ده خانم جوان که توسط این شخص مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند نیز شناسایی و به پلیس آگاهی تهران دعوت شدند که قرار قانونی لازم نیز از سوی مقام قضایی برای این شخص صادر شده است.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، در پایان این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح متهم اصلی پرونده (مهدی) به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم شعبه ششم دادسرای امور جنایی صادر و متهم برای تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها