طی چند ماه اخیر شاهد هک‌های متعددی در زمینه فضای مجازی و کسب و کار‌های اینترنتی از جمله هک تپسی و دو روز گذشته نیز هک اسنپ فود بوده ایم.
طی چند ماه اخیر شاهد هک‌های متعددی در زمینه فضای مجازی و کسب و کار‌های اینترنتی از جمله هک تپسی و دو روز گذشته نیز هک اسنپ فود بوده ایم.
کد خبر: ۱۴۳۸۷۸۹

افشای اطلاعات مردم در این فضا می‌تواند دردسرساز باشد البته حملات سایبری در چند ماه اخیر صرفا به کسب و کار‌ها محدود نبوده و طی چند هفته گذشته نیز شاهد حمله سایبری به پمپ بنزین‌ها بودیم؛ بنابراین در این میان لزوم وجود قوانین و تقویت زیرساخت‌های امنیتی در جهت حفاظت از داده‌های مردم اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

البته در چند سال گذشته تلاش‌هایی برای تدوین لایحه حمایت و حفاظت از داده‌های شخصی صورت گرفته، اما همچنان به تصویب نرسیده است، در عین حال وزیر ارتباطات پس از انتشار خبر هک اسنپ‎‌فود بار دیگر به ماجرای قدیمی این لایحه اشاره کرده است.

محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در گفتگو با جام جم آنلاین در این‌باره گفت: ایجاد ایمنی برای داده‌های مردم که بخشی از اطلاعات آن‌ها هست حائز اهمیت است همچنین لزوم ایجاد ایمنی باید در بخش‌های دیگر از جمله سامانه‌ های سوخت که هک شده بود و میلیارد‌ها تومان خسارت وارد شد مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: لذا باید هم در بخش نرم‌افزاری سامانه‌ها به گونه طراحی شوند که کمترین آسیب را در این زمینه‌ها داشته باشند و هم برای مصون سازی تمام سامانه‌ها باید فکر اساسی کرد تا به راحتی قابل هک کردن نباشند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: آنچه امروز شاهد آن هستیم این است که دشمن همواره به دنبال وارد کردن ضربات مختلف به نظام جمهوری اسلامی از راه‌های متعدد از جمله حملات سایبری است بنابراین ما نیز باید در کشور در این زمینه و در جهت افزایش سیستم‌های حفاظتی اقدامات مهمی را انجام دهیم.

جوکار با بیان اینکه در این ارتباط سازمان پدافند غیرعامل از طریق ارتباط و نقش مهمی که دارد باید بر این موضوع نظارت لازم را بر سامانه‌ها و داده‌ها داشته باشد و اگر دستگاه‌هایی در این زمینه همکاری نمی‌کنند گزارش آن به مجلس داده شود چرا که قابل قبول نیست طی چند ماه اخیر شاهد چند مورد حملات سایبری و هک باشیم.

نماینده مردم یزد در مجلس گفت: هکر‌ها نباید به راحتی بتوانند به داده‌ها و اطلاعات مردم دسترسی پیدا کنند و نباید این اطلاعات در دست افراد نامشخص قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها