جام جم آنلاین - آرشیو

عطر عید عبادت و طبیعت

عطر عید عبادت و طبیعت

کوچه‌ها، محله‌ها، شهرها، عطر عید عبادت، نیایش و طبیعت را می‌دهند واپسین روزهای آخرین ماه شمسی و در استقبال از بهار، بوی بخشش و مهربانی در محله‌ها و کوچه‌ها لبریز است و شادی کودکان در طعم نیایش‌های عاشقانه مردم در شهرها پراکنده است‌. اذان و گلدسته‌های مسجد‌های شهر همواره نیایش و بندگی را سر می‌دهند.

تصویری تازه از استان‌ها

تصویری تازه از استان‌ها

معاونت امور استان‌ها چند راهبرد اصلی را در سال‌جاری مدنظر قرار داده بود؛ نخست تقویت زیرساخت فنی به‌ عنوان زمینه ای برای عبور از اس‌دی به اچ‌دی.

سال رونق فراگير فرهنگ و هنر

سال رونق فراگير فرهنگ و هنر

پیشاپیش حلول سال نو را خدمت اهالی فرهنگ، هنر و رسانه تبریک عرض می‌کنم. خداوند کمک کرد و ما امسال، سالی پررونق را در عرصه هنر و فرهنگ تجربه کردیم. اگر چند ماه پیش این عدد و رقم‌های شاخص وضعیت فرهنگ و هنر را می‌گفتیم و پیش‌بینی‌اش می‌کردیم، بعضا ممکن بود عده‌ای با اظهار تعجب نسبت به آنها قضاوت کنند.

سزای خیانت به مردم غزه 

سزای خیانت به مردم غزه 

رهبر معظم انقلاب اسلامی اخیرا در دیدار قاریان قرآن کریم، جنایت‌های کم‌سابقه در غزه همچون کشتن کودکان و نوزادان از طریق گرسنگی و تشنگی را مفتضح‌کننده تمدن غرب خواندند و تاکید کردند: «کمک به مردم غزه تکلیف دینی دنیای اسلام است. هرگونه کمک به دشمن صهیونیستی حرام قطعی و جنایت واقعی است و متاسفانه برخی دولت‌ها و کشورهای اسلامی این کار را انجام می‌دهند اما روزی پشیمان خواهند شد و ان‌شاءا... سزای این خیانت را خواهند دید.»

مشارکت مردم تابع جوسازی دشمن نیست

مشارکت مردم تابع جوسازی دشمن نیست

وقتی به میزان مشارکت در دوازدهمین انتخابات مجلس نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که شاید میزان مشارکت در شهرهای بزرگ کم باشد ولی در کلیت کشور، میزان مشارکت مناسبی رقم خورده است.

نه بزرگ مردم به دشمنان ایران

نه بزرگ مردم به دشمنان ایران

حضور پرافتخار ملت ایران یک نه بزرگ به دشمنان ومعاندین انقلاب اسلامی بود که در طول ماه‌های اخیر با استفاده از تریبون و شبکه‌های متعدد به‌دنبال ایجاد فضای یاس و ناامیدی در فضای سیاسی کشور بودند تا زمینه را برای تحریم انتخابات فراهم کنند اما با درایت سیاسی مردم، شاهد شکست این پروژه بودیم و مردم با حضور در انتخابات نشان دادند که علاوه بر اعتماد به حاکمیت به‌دنبال نقش‌آفرینی در تعیین سرنوشت کشور خود هستند.

غزه، قربانی رقابت‌های انتخاباتی آمریکا

غزه، قربانی رقابت‌های انتخاباتی آمریکا

ماه مبارک رمضان درحالی آغازشده که غزه همچنان زیربمباران هواپیماهای ارتش رژیم‌صهیونیستی قرار دارد. با وجود گذشت ۱۵۷روز ازعملیات طوفان‌الاقصی و شهادت بیش از ۳۱هزار فلسطینی که تعداد زیادی از آنها زنان و کودکان هستند و همچنین مجروح شدن ۷۱هزار نفر، روحیه مقاومت درمیان رزمندگان فلسطینی همچنان بالاست،به‌ویژه این‌که ماه مبارک رمضان،ماه همبستگی اسلامی ورحمت وهمچنین ایجادوفاق بین مسلمین است.

کمک رسانی هوایی اقدام فریبکارانه آمریکایی‌ها

کمک رسانی هوایی اقدام فریبکارانه آمریکایی‌ها

غربی‌ها برای کاهش احساسات جهانی و ترمیم چهره خود رویکرد کمک رسانی به غزه از طریق هوا را در دستور کار قرار داده‌اند که البته اقدامی فریبکارانه است و به هیچ عنوان نمی‌تواند سرپوشی بر حمایت تسلیحاتی آن‌ها از رژیم صهیونیستی باشد. این درحالی است که آن‌ها علاقمند نیستند که کشور‌های اسلامی در حمایت از غزه حرکتی را آغاز کنند، چراکه می‌دانند پیوند کشور‌های اسلامی می‌تواند، نهضت تازه‌ای را ایجاد کند. 

یک معمای پیچیده

یک معمای پیچیده

ما درطول بیش ازچهاردهه گذشته شاهد پیشرفت‌ها ودستاوردهای بسیار بزرگ و چشمگیری در عرصه‌های علمی و فناوری بوده‌ایم که به برخی از آنها اشاره می‌کنم و سپس به طرح معمایی می‌پردازم که ذهن اینجانب و بسیاری از اهالی این سرزمین را به خود مشغول داشته و پاسخی برای آن پیدا نمی‌کنیم. ما اولین اقدامات جدی خود در عرصه صنایع نظامی را بعد از انقلاب شروع کردیم چرا که در قبل از انقلاب، آمریکایی‌ها سررشته تمامی امور در این زمینه را به دست داشتند.

«تحول»پرقدرت ادامه دارد

«تحول»پرقدرت ادامه دارد

رسانه ‌ملی در روزهای اخیر شاهد یک تغییر مهم بود که شاید حاشیه‌های زیادی در رسانه‌ها ایجاد کرد. حاشیه‌هایی که البته از مهر ۱۴۰۰ حاشیه‌سازان همواره به‌دنبال ایجاد آن بودند و در آینده نیز ادامه خواهد داشت. در مورد اتفاقات اخیر در صداوسیما ذکر چند نکته ضروری است.

مطالبات جمعیتی از مجلس دوازدهم

مطالبات جمعیتی از مجلس دوازدهم

مجلس دوازدهم حدودا از خرداد سال‌جاری، فعالیت چهار ساله خود را در یک مقطع زمانی حساس آغاز می‌کند. قانون جوانی جمعیت براساس اصل ۸۵ از سال ۱۴۰۰ تصویب و به مدت هفت سال، اعتبار و مدت اجرا دارد تا این‌که مجدد در مجلسی که تا سال ۱۴۰۷ خواهد بود، مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب برسد.

پاسکاری اوکراین در اتحادیه اروپا

پاسکاری اوکراین در اتحادیه اروپا

این روزها سران اروپایی ترجیح می‌دهند به پرونده عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا ورود نکنند و درخصوص آن نیزموضعی نگیرند.

وحشت صهیونیست‌ها از «طوفان‌رمضان»

وحشت صهیونیست‌ها از «طوفان‌رمضان»

این روز‌ها رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها موضوع آتش بس تا پیش از ماه مبارک رمضان را دنبال می‌کنند. در واقع رژیم صهیونیستی از طوفان رمضان بیش از طوفان الاقصی در وحشت است و آمریکایی‌ها نیز برای جلوگیری از جوش و خروش همگانی مردم فلسطین به دنبال ایجاد آتش بس موقت هستند.

غزه قربانی سکوت جامعه جهانی و رقابت‌های انتخاباتی آمریکا

غزه قربانی سکوت جامعه جهانی و رقابت‌های انتخاباتی آمریکا

این روز‌ها حملات رژیم صهیونیستی به رفح افزایش یافته است و نشان می‌دهد که غزه قربانی سکوت جامعه جهانی و رقابت‌های انتخاباتی آمریکا است. برای نمونه جو‌ بایدن، رئیس جمهور آمریکا با هدف پیروزی در انتخابات و کسب پشتیبانی لابی صهیونیست‌ها به کشتار مردم غزه چراغ سبز نشان داده است.

تأملی بر ورود تعزیرات به شهریه مدارس 

تأملی بر ورود تعزیرات به شهریه مدارس 

سازمان تعزیرات حکومتی مدتی قبل اعلام کرد که با تخلفات شهریه به معنی اضافه دریافت‌ها در مدارس غیردولتی برخورد جدی خواهد کرد. این خبر گرچه توسط افکارعمومی و رسانه‌ها استقبال شد اما لازم است در مورد آن توضیحاتی ارائه شود.

صهیونیسم در بحران

صهیونیسم در بحران

این روزها بیش از هر زمان دیگری منابع رسانه‌ای در غرب و رژیم صهیونیستی از آسیب‌پذیری و حتی احتمال سقوط کابینه نتانیاهو خبر می‌دهند. موضوع انتخابات زودهنگام دررژیم صهیونیستی مسأله جدیدی نیست و چندین‌بار در طول زمان جنگ مطرح شده است. برای انجام این کار باید ۶۱نفر به این طرح در کنست رأی بدهند که با توجه به چینش کنونی احزاب اسرائیل این امر ظاهرا دور از دسترس است زیرا ۶۴نفر از احزاب فعلی با نتانیاهو همراهی می‌کنند.

بهبود وضع موجود به نفع مردم

بهبود وضع موجود به نفع مردم

یکی ازعوامل بسیار تاثیرگذار درپیروزی و تداوم انقلاب اسلامی حضور مردم و احساس مسئولیت آنها درسرنوشت خودشان است.ما این حقیقت را درطول چهار دهه گذشته در صحنه‌های گوناگون شاهد بودیم و این حضور فوق‌العاده پررنگ، پرشور و متراکم مردم، بسیاری از معادلات و تحلیل‌ها را برهم زده و می‌زند. به همین دلیل است که موضوع مردم برای امام راحل و رهبری مسأله اول کشور بوده و هست. ازهمین رو، درزمان‌ها و اشکال و عبارات مختلف، مسأله مسئولیت،حضور،وحدت وحق مردم از سوی این دو بزرگوارمورد تاکید قرارگرفته است.

نقطه قوت حمایت مردمی

نقطه قوت حمایت مردمی

با توجه به مسائلی که سال گذشته درفتنه۱۴۰۱اتفاق افتاد طراحی دشمن دراین زمینه عدم حضورومشارکت مردم در انتخابات۱۴۰۲ بود. جمهوری اسلامی ایران شرایطی کاملا متفاوت از سایر انقلاب‌های متداول دنیا داشته و مقبولیت خود را از مردم می‌گیرد، از این رو برای همه مسئولان نظام به‌خصوص برای مقام معظم رهبری مشارکت سیاسی مردم بسیار حائز اهمیت است .‌جمهوری اسلامی با خواست مردم به وجود آمده، تثبیت شده و تداوم خواهد داشت؛ از این رو نظام اسلامی حضور مردم را در همه صحنه‌ها همیشه طلب کرده است.‌

توپ در زمین نمایندگان است

توپ در زمین نمایندگان است

انتخابات ۱۱اسفند یکی از ماندگارترین انتخابات تاریخ جمهوری اسلامی ایران است، زیرا حضور گسترده مردم پیام‌هایی را به جامعه جهانی ارسال کرد.لازم به یادآوری است که در ماه‌های اخیر حدود ۲۶۰شبکه ماهواره‌ای تلاش کردند با جریان‌سازی و تخریب چهره‌های مردمی به‌نوعی مردم را ازحضور در انتخابات منع کنند.

مسئولیت سنگین منتخبان ملت

مسئولیت سنگین منتخبان ملت

رخداد بسیار مهم  حضور  و مشارکت مردم در انتخابات ۱۱اسفند  در شرایطی اتفاق افتاد که دشمن برای ناامید کردن مردم هزینه‌های زیادی را صرف کرد اما ناکام ماند.همین مساله انتظار فراوانی را درمیان جامعه ایجاد می‌کند و ازسویی دیگر مسئولیت سنگینی را متوجه برگزیدگان و منتخبان مردم می‌کند.

1 صفحه

نیازمندی ها