اسرائیل در ورطه تصمیمات اشتباه
در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ایران مطرح شد

اسرائیل در ورطه تصمیمات اشتباه

در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

کوه موش زایید!

رژیم صهیونیستی دست به مانوری ابتدایی در آسمان اصفهان زد. اما  با توجه به آمادگی مناسب نیرو‌های مسلح و پدافند هوایی کشورمان موفقیت آمیز نبود. به عبارت دیگر در برابر این اقدام ‌ رژیم صهیونیستی ضرب المثل کوه موش زایید مصداق پیدا می‌کند‌، زیرا هدف رژیم صهیونیستی حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران بود و به این منظور حتی اقدام به انتشار فهرستی از این مراکز نیز کرده بودند.
رژیم صهیونیستی دست به مانوری ابتدایی در آسمان اصفهان زد. اما با توجه به آمادگی مناسب نیرو‌های مسلح و پدافند هوایی کشورمان موفقیت آمیز نبود. به عبارت دیگر در برابر این اقدام ‌ رژیم صهیونیستی ضرب المثل کوه موش زایید مصداق پیدا می‌کند‌، زیرا هدف رژیم صهیونیستی حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران بود و به این منظور حتی اقدام به انتشار فهرستی از این مراکز نیز کرده بودند.
کد خبر: ۱۴۵۲۸۹۸
نویسنده حسن هانی‌زاده‌ | کارشناس جهان عرب

اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به منافع جمهوری اسلامی را می‌توان عملیاتی روانی دانست که صرفا برای روحیه دادن به ساکنان سرزمین‌های اشغالی انجام شده است، زیرا آن‌ها برخلاف استفاده از تجهیزات فوق مدرن خود نتوانسته‌اند اقدام موثری انجام دهند.

افزون بر این لازم به یادآوری است که جزئیات حمله اخیر رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران هنوز به طور کامل مشخص نشده است.، اما به نظر می‌رسد که اسرائیل دچار نوعی آشفتگی سیاسی و روانی شده است، زیرا بعد از عملیات وعده صادق بشدت دچار انزوا شده و تصور می‌کند اگر به قول معروف در برابر جمهوری اسلامی ایران دست بسته باقی بماند، جایگاه خود را به عنوان رژیمی سرکوبگر و دارای قدرت نظامی بالا از دست خواهد داد.

بنابراین در چنین شرایط رژیم صهیونیستی دست به مانوری ابتدایی در آسمان اصفهان زده است که البته با توجه به آمادگی مناسب نیرو‌های مسلح و پدافند هوایی کشورمان نتوانست، اقدامی موثر انجام دهد. به عبارت دیگر در برابر اقدام اخیر رژیم صهیونیستی ضرب المثل کوه موش زایید مصداق پیدا می‌کند؛ فراموش نکنیم که هدف رژیم صهیونیستی حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران بود و به این منظور حتی اقدام به انتشار فهرستی از این مراکز کرده بودند. علاوه بر این فرماندهان نظامی و سیاسی اسرائیل برای این هدف سلسله‌ای از مانور‌های تبلیغاتی و روانی را در دستور کار قرار دادند. اما در نهایت نتوانستند، نقشه خود را عملی کنند.

مساله دیگری که اکنون در فضای مجازی به آن پرداخت می‌شود، این پرسش است که واکنش جمهوری اسلامی ایران به این اقدام رژیم صهیونیستی چه خواهد بود؟ در این باره نیز به نظر می‌رسد که جمهوری اسلامی ایران خویشتن‌داری خواهد کرد و این مساله را در شورای امنیت و نهاد‌های بین المللی مطرح می‌کند.

این در حالی است که اگر رژیم صهیونیستی بخواهد، دوباره دست به ماجراجویی بزند با عملیات بزرگ جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد، عملیاتی که منجر به نابودی اسرائیل خواهد شد و به این شکل منطقه وارد فضای پرتنشی می‌شود که پای قدرت‌های بزرگ را نیز به این ماجرا باز خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها