مدال برنز الهه منصوریان قطعی شد
بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲

مدال برنز الهه منصوریان قطعی شد

با کسب یک مدال نقره و برنز و راهیابی پنج ورزشکار به فینال

عطر خوش مدال در کاروان ایران

اگر بخواهیم عملکرد روز گذشته کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو را خلاصه کنیم، بیش از هر چیز نام رشته ووشو و نتایج درخشان ورزشکاران این رشته به چشم می‌خورد. کاروان ورزشی ایران در پایان روز گذشته ۱۵مدال به دست آورده بود.
کد خبر: ۱۴۲۴۱۶۴
نویسنده حسین خلیلی - گروه ورزش
با توجه به صعود پنج ووشوکار به فینال بازی‌ها و همچنین دو مدالی که دیگر ورزشکاران این رشته در روز گذشته کسب کردند، می‌توان اذعان داشت که تا اینجا حدود یک سوم مدال‌های کاروان ایران در هانگژو را ووشو کسب کرده است. همچنین انتظار می‌رود از میان پنج فینالیست امروز، حداقل دو مدال طلا به دست آید و به این ترتیب امروز می‌توان شاهد صعود ایران در جدول مدالی بازی‌ها هم بود. 

مدال؛ قصه همیشگی خواهران منصوریان

با توجه به این‌که از عصر روز سه‌شنبه مدال خواهران منصوریان قطعی شده بود، همه منتظر فینالیست شدن این دو خواهر ووشوکار بودند؛ البته الهه در این مسیر موفق بود و شهربانو نتوانست به هدفش برسد. شهربانو منصوریان در مرحله نیمه‌نهایی این بازی‌ها، به مصاف «ژو ژیاووی» از چین رفت و با نتیجه ۲بر صفر مقابل حریف خود شکست خورد. شهربانو منصوریان پس از شکست مقابل حریف چینی گفت: با مربیان این بازیکن چینی را آنالیز کرده بودیم و مسلما آنها نیز همین کار را انجام داده بودند. من بازیکنی هستم که می‌ایستم و زد و خورد می‌کنم اما متاسفانه حریفم بیشتر فراری بود و من دنبال او. الان ۳۹ساله هستم و هدفم طلای بازی‌ها بود، اما متاسفانه نشد و این اتفاق نیفتاد.‌ ملی‌پوش ساندا که به مدال برنز رسید، در مورد این‌که به هرحال دست خالی هم باز نمی‌گردد، گفت: متاسفانه من مدال برنز را قبول ندارم واگر همان برنز را هم نمی‌گرفتم، بهتر بود. اما چند دقیقه بعد، الهه منصوریان ملی‌پوش وزن ۵۲- کیلوگرم در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات مقابل تاریسا دی فلورنتینا از اندونزی قرارگرفت و با ناک‌اوت، این حریف را شکست داد و راهی دیدار نهایی شد. الهه منصوریان پیش از این موفق به شکست حریفانی از نپال و پاکستان شده بود. 
الهه پس از این پیروزی گفت: بازی سختی بود اما توانستم پیروز شوم و امیدوار بودم خواهرم نیز پیروز شود و به فینال صعود کند تا هر دو در فینال به مصاف حریفان خود برویم. او در مورد رویارویی با حریف چینی‌اش در بازی فینال هم گفت: حریف من در فینال چینی است و قبلا یک بار در بازی‌های آسیایی به مصاف هم رفته بودیم که نمی‌خواهم آن دیدار را به یاد آورم و همیشه منتظر بودم مقابل این ورزشکار بازی کنم که الان زمانش رسیده است.

صعود راحت پناهی به فینال 

در میان ووشوکارانی که دیروز به فینال اوزان خود رسیدند، نماینده وزن ۶۰- کیلوگرم آقایان کار راحت‌تری نسبت به دیگران داشت. شجاع پناهی که با شکست دادن سانداکارانی از یمن و قرقیزستان به نیمه نهایی رسیده بود، در این مرحله به دلیل غیبت فِرد گیدئون پادوآ از فیلیپین در سالن مسابقات، به عنوان فرد پیروز معرفی شد و پا به دیدار نهایی گذاشت. او امروز در مسابقه فینال مقابل حریفی از چین قرار می‌گیرد. 
     
کری صبری برای بازی فینال 
یوسف صبری، سومین ووشوکاری بود که حضورش در فینال این مسابقات را قطعی کرد. او در وزن ۷۵- و در بازی نیمه نهایی توانست نصرت‌ا... حبیبی از افغانستان را شکست دهد و به بازی فینال برسد. او قبل از این توانسته بود حریفانی از قزاقستان و ازبکستان را هم شکست دهد. او که در بازی فینال باید مقابل حریفی از ماکائو قرار بگیرد، در این باره گفت: حریف من بازیکن خوبی است اما او را دو بار در مسابقات جهانی و جام‌جهانی شکست دادم. آنها هم رفته‌اند تمرین کرده‌اند و خداراشکر ما هم خیلی آماده‌ایم و با امید به خدا و دعای خیر مردم پر قدرت جلو می‌رویم تا مدال طلا را برای کشور و مردم عزیزمان کسب کنیم. در وزن ۶۵- کیلوگرم نیز شاهد درخشش یکی دیگر از ستاره‌های تیم‌ملی ووشو بودیم. افشین سلیمی با پشت سر گذاشتن سئونگ جین جئون از کره‌جنوبی، چهارمین فینالیست ایران لقب گرفت. 

همه در انتظار درخشش محسن 

در میان ووشوکاران مرد تیم‌ملی، هیچ بازیکنی به اندازه محسن محمدسیفی رنگ و بوی طلا نمی‌دهد. کاپیتان تیم‌ملی ووشوی ایران در این مسابقات، در بازی روز گذشته خود در مرحله نیمه نهایی توانست هوان یی ژانگ از چین تایپه را شکست داده و با اقتدار راهی بازی فینال شود. محمدسیفی در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ نیز قهرمان شده بود و حالا این فرصت را دارد تا چهارمین طلای خود در بازی‌های آسیایی را بر گردن بیاویزد. او برای رسیدن به این مهم، باید در فینال نماینده چین را شکست دهد. 

اوجاقی: در ورزش چینی‌ها، ۵ فینالیست داریم

امیر اوجاقی، سرمربی تیم مردان ووشو ایران پس از صعود۴ملی‌پوش ووشو به فینال بازی‌های آسیایی گفت: خوشبختانه هر ۴ورزشکاری که در بخش آقایان داشتیم به فینال رسیدند و در بخش بانوان‌ نیز الهه منصوریان فینالیست شد و برهمین اساس فکر می کنم‌ پنجشنبه، روز هیجانی و سختی برایمان باشد. آرزو می‌کنم که هر ۵ورزشکار ما طلا بگیرند.او در مورد حریفان نمایندگان ایران بیان کرد: حریفان سخت هستند، اما فکر می‌کنم‌ بچه‌ها می‌توانند آنها را شکست دهند. به هرحال این رشته برای چینی‌هاست و سه حریف ما در فینال هم چینی هستند. پیش‌بینی نمی‌توانم بکنم اما هدف‌مان طلاست. سرمربی تیم‌ملی در مورد گرفتگی صدایش گفت: فشار مسابقات زیاد است و ما هم فریاد می‌زنیم‌ و بچه‌ها را راهنمایی و هدایت می‌کنیم، اما بعد که خوشحال می‌شویم، سختی‌ها یادمان می‌رود. اوجاقی در مورد این‌که با طلاهای احتمالی ووشوکاروان، تیم ایران جهش زیادی در جدول رده‌بندی خواهد داشت، گفت: امیدوارم این اتفاق بیفتد و ووشو هم دیده شود. به نظر من اگر یک نفر یا یک رشته باعث می‌شود ورزش ایران در رده‌بندی توزیع مدال بالا برود و بیشتر دیده شود، باید به آن مجموعه بیشتر توجه شود تا انگیزه ورزشکاران هم بالا برود. 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها