روزهای برزخی فتح‌اله‌‌زاده
سجادی مثل دو سال قبل دوباره قول بازگشت استقلال به آسیا را داد!

روزهای برزخی فتح‌اله‌‌زاده

نگاهی به مهم‌ترین بازی‌های هفته بیست و پنجم لیگ‌برتر

عملیات شکار قو در آزادی

یک شرایط دو‌جانبه برای صدر جدول وجود دارد. صدر جدول برای سپاهان می‌تواند باثبات شود و حالت مقتدرانه‌‌تری به خود بگیرد و هم می‌تواند به شدت با خطر مواجه کند. به هر حال مشخص است که شرایط صدرنشینان و تیم‌های مدعی قهرمانی با هم برابر است و به همین دلیل تا این اندازه همه چیز فشرده و نزدیک به هم به نظر می‌رسد. این فشردگی تا هفته بیست و پنجم هم تداوم پیدا می‌کند.
یک شرایط دو‌جانبه برای صدر جدول وجود دارد. صدر جدول برای سپاهان می‌تواند باثبات شود و حالت مقتدرانه‌‌تری به خود بگیرد و هم می‌تواند به شدت با خطر مواجه کند. به هر حال مشخص است که شرایط صدرنشینان و تیم‌های مدعی قهرمانی با هم برابر است و به همین دلیل تا این اندازه همه چیز فشرده و نزدیک به هم به نظر می‌رسد. این فشردگی تا هفته بیست و پنجم هم تداوم پیدا می‌کند.
کد خبر: ۱۴۰۳۰۱۱
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش

تب و تاب در آزادی

ملوان قدرت و توان گذشته را ندارد اما هنوز روی پای خود ایستاده است. ملوانان زمانی با پرسپولیس و استقلال، رقابتی تنگاتنگ داشتند اما اکنون تنها هدف‌شان فاصله گرفتن از پله‌های پایینی جدول است، یک تیم معمولی، کم توان، کم گل اما پرطرفدار. البته نمی‌توان از این موضوع گذشت که ملوان در این فصل با وجود کوه مشکلات متعدد که تجربه می‌کرد گاهی اوقات هم خوب انسجام تیمی خود را نشان داد. در این سو پرسپولیس قرار دارد، تیمی بی‌تاب صدر و بی‌تاب سبقت از استقلال و گرفتن جای سپاهان. شرایط برای پرسپولیس حساس‌تر از هر زمان است. این تیم برای رسیدن به صدر دو سد بزرگ مقابل خود می‌بیند، سپاهان و دیگری استقلال. یحیی گل‌محمدی باید بسیار خوش اقبال باشد که لغزش‌هایی اساسی و اصلا چند ریشتری در انتظار سرمربی سپاهان و استقلال یعنی مورایس و ساپینتو باشد. پرسپولیس برای این‌که همچنان به قهرمانی امیدوار باقی بماند باید تمام بازی‌های باقیمانده خود را ببرد وگرنه امیدهای بزرگ این تیم تبدیل به کورسوهایی بی‌اهمیت و ناچیز می‌شود. ملوان‌ها البته خیلی وقت است که نبرده‌اند. آخرین بار در هفته هجدهم مقابل نساجی به پیروزی رسیدند. سرخ‌ها اما هفته گذشته موفق شدند مس رفسنجان را ببرند. گل‌محمدی عملیات سختی را برای بازگشت به صدر در پیش دارد. مازیار زارع سرمربی ملوانی‌ها هم با توجه به شکست خانگی هفته گذشته به هواداران قول داده مقابل پرسپولیس جبران مافات می‌کند. گرفتن امتیاز از سرخ‌ها نه فقط سبب شادی هواداران کثیر ملوان که باعث شعف و شادی استقلال و سپاهان هم می‌شود. فردا تب و تاب زیادی در ورزشگاه آزادی بر پا خواهد بود. فاتح این جدال پرتب و تاب کدام تیم است؟ 

نتیجه بازی رفت:
  یک بر صفر به سود پرسپولیس

جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی:
 پرسپولیس (۴۸ امتیاز، سوم)، ملوان (۲۴ امتیاز، دوازدهم). 

مصدومان:
 پرسپولیس قطعا کمال کامیابی‌نیا را نخواهد داشت. او هنوز مصدوم است. از اردوی ملوانی‌ها هم خبر می‌رسد صادق بارانی کاپیتان این تیم به دلیل مصدومیت غایب است. 

نکته: 
پرسپولیس ۹ بازیکن سه اخطاره دارد. میلاد سرلک، سروش رفیعی، وحدت حنانوف، علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، علی نعمتی، وحید امیری، مهدی ترابی و محمد عمری.

مازیار و پرسپولیس
سرمربی کنونی ملوان‌ها یعنی مازیار زارع برای مقطعی پیراهن پرسپولیس را بر تن داشت و اکنون باز هم در قامت سرمربی مقابل تیم سابق خود قرار می‌گیرد. البته تقابل‌های قبلی جنجالی بوده است. او زمانی که هنوز بازیکن بود و دیگر برای پرسپولیس بازی نمی‌کرد هر گاه مقابل این تیم قرار می‌گرفت جنجال به پا می‌کرد. در دیدار رفت این فصل نیز مازیار زارع بعد از برتری یک گله سرخ‌ها سراغ داور رفت و به قول معروف از خجالت او درآمد. کریم باقری با دست جلوی دهان زارع را گرفت تا اتفاق بدتری رخ ندهد. حال باید دید در بازی برگشت دو تیم، باز هم شاهد جنجال و حاشیه بین مازیار زارع و پرسپولیسی‌ها خواهیم بود یا بازی متفاوتی را می‌بینیم.

نگاه استقلال به صدر
استقلال قرار است روز جمعه در خانه آلومینیوم اراک بازی کند. آبی‌ها هنوز در شوک حذف از آسیا هستند. مدیرعامل این تیم هم که هنوز پرچمدار انواع دردسر و حاشیه برای تیم است. با این حال ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال سعی می‌کند تمرکز خود را در این شرایط فوق حساس حفظ کند. تیم او در رده دوم جدول است و با تمام حاشیه‌هایی که برای تیمش وجود دارد هنوز هم می‌تواند آن را به صدر برساند. البته به شرط این‌که سپاهان مقابل تراکتور ببازد و استقلال هم حریفش آلومینیوم را پرگل ببرد. توجه به این نکته ‌که مهدی رحمتی سرمربی نماینده اراک است، تقابل این تیم با استقلال جالب به نظر می‌رسد. 

مصدومان بازی:
 فعلا فقط آرش رضاوند مصدوم است و تلاش پزشکان استقلال برای رساندن این بازیکن به دیدار با آلومینیوم ادامه دارد. 

محرومان بازی: 
روزبه چشمی و مهدی مهدی‌پور از استقلال محروم هستند. 

نکته فنی: 
به دلیل تعدد غایبان در ترکیب استقلال ساپینتو چاره‌ای جز تغییر تاکتیک ندارد. 

نکته آماری ۱: 
شاگردان مهدی رحمتی در ۱۰ هفته اخیر هیچ شکستی را تجربه نکرده‌اند.

نکته آماری ۲
: استقلال در چهار مسابقه آخر خود موفق نشده برابر آلومینیوم اراک به پیروزی برسد که در مجموع ۳۶۰ دقیقه می‌شود. 

جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی:
 استقلال (۲)، آلومینیوم اراک (۷)

نبرد بزرگ هفته؛ تراکتور و سپاهان
کار سخت را سپاهان دارد، تیمی که باید مقابل تیم احیا شده و یکدست تراکتور قرار گیرد. سپاهان پنج بازی پشت سر هم مقابل تراکتور بی شکست بوده است و این‌بار در خانه حریف تبریزی به میدان می‌رود. سپاهان در ۱۰ بازی اخیر لیگ ۹ برد به دست آورده و اکنون باید مقابل یکی از قدرتمندترین تیم‌های کنونی لیگ برتر قرار گیرد. تقابل اندیشه‌های دو مربی صاحب سبک یعنی مورایس (سپاهان) و خمز (تراکتور) بسیار دیدنی است. 

تعداد تقابل‌های دو تیم: ۲۹
بردهای سپاهان: ۱۴
بردهای تراکتور: ۷
جایگاه دو تیم در جدول: سپاهان (یک) و تراکتور (پنجم)


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها