عملیات شکار قو در آزادی
نگاهی به مهم‌ترین بازی‌های هفته بیست و پنجم لیگ‌برتر

عملیات شکار قو در آزادی

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ضمن بیان اینکه صادق محرمی را در ترکیب ۱۱ نفره تیم ملی قرار خواهد داد، از ماجرای بازگشتش به کرواسی بعد از شیوع ویروس کرونا پرده برداشت و آنرا شبیه یک «فیلم» دانست.
کد خبر: ۱۲۶۲۹۳۴

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بدون اینکه بتواند اردویی برای تیم ایران برگزار کند و در مسابقه ای روی نیمکت تیم کشورمان بنشیند، به خاطر شیوع ویروس کرونا و تعطیلی تمام بازی ها به کرواسی بازگشت.

اسکوچیچ در بازگشت به کرواسی به مدت دو هفته خودش را قرنطینه کرد تا از مبتلا نبودنش به کرونا ویروس مطمئن شود. این مربی کرواسی در تازه ترین مصاحبه خود، به سفر عجیبش به کرواسی اشاره کرد و بازگشت به زادگاهش را مانند یک «فیلم» توصیف کرد.

این مربی کروات که با سفر به کشورهای اروپایی، عملکرد لژیونرهای ایران در کشورهای مختلف را زیر نظر گرفته بود، از صادق محرمی مدافع ایرانی تیم دیناموزاگرب کرواسی تمجید کرد و از او به عنوان یکی از ۱۱ بازیکن اصلی تیم ملی نام برد که در ترکیبش قرار خواهد داد.

اسکوچیچ ابتدا درباره رویارویی اش با ماجرای کرونا گفت: در فرودگاه مسکو (بعد از بازگشت اسکوچیچ از روسیه به تهران برای زیر نظر گرفتن عملکرد سردار آزمون) صحنه هایی را دیدم که واقعا مرا تحت تاثیر قرار داد. ساعت ۳ بامداد گروهی از مسافران چینی که روی صورتشان ماسک زده بودند، توسط مسئولان امنیت فرودگاه اسکورت شدند. من آماده وضعیت نبودم.

اسکوچیچ بعد از بازگشت به تهران چند روز خودش را در کمپ تیم ملی قرنطینه کرد. وی در این خصوص گفت: در تهران با چهار همکارم در ارتباط بودم. کمپ تیم ملی در سطح کمپ های باشگاه های بزرگ اروپایی است و واقعا مدرن و مجهز است. من عملا آنجا قرنطینه شدم و دو بار در روز دمای بدنم را اندازه گیری می کردند. همه چیز ضد عفونی می شد و من ایمن بودم.

ماجرای عجیب برای اسکوچیچ اما هنگام ترک تهران برایش رخ داده است؛ زمانی که تمام پروازها به اروپا پر شده و این مربی کُروات برای بازگشت به کرواسی در وضعیت ناامید کننده ای قرار گرفته است.

اسکوچیچ در این ارتباط اظهار کرد: از تهیه بلیت پرواز به اروپا دلسرد و ناامید شده بودم اما ساعت ۱۹ یک روز بود که از سفارت کرواسی (در تهران) با من تماس گرفتند و گفتند ساعت ۵ صبح فردا پرواز دارم. من متعجب شدم چون نمی توانستم آن پرواز را در اینترنت پیدا کنم. گویی این پرواز اصلا وجود نداشت؛ درست مثل فیلم ها.

سرمربی تیم ملی ایران ادامه داد: من فورا به فرودگاه رفتم چون برای امور فرودگاهی باید ۵ ساعت زودتر به آنجا بروید. به لطف دکتر استامبوک سفیر کرواسی در ایران موفق شدم بلیت پرواز به اروپا را بگیرم. اگر من سوار آن هواپیما نمی شدم هیچکس نمی دانست که چه زمانی ایران را ترک می کردم.

اسکوچیچ در ادامه این گفتگویش به اتفاق عجیبتر در طول پرواز اشاره کرد و گفت: پرواز ما ایران‌ایر و به مقصد فرانکفورت بود. من در طول پرواز به خواب رفتم و وقتی هواپیما نشست، از خواب بیدار شدم. قصد داشتم از هواپیما پیاده شوم که سایر مسافران به من گفتند "کجا می روی؛ ما هنوز در فرانکفورت نیستیم". از آنجا که ایران‌ایر نمی‌تواند به خاطر تحریم ها هرجایی سوخت گیری کند ما در شهر ریمینی (در ایتالیا) فرود آمده بودیم.

سرمربی تیم ملی ایران خاطرنشان کرد: واقعا ترسناک است که سیاست مستقیما علیه ایران است. در ریمینی حدود دو ساعت در هواپیمای خفه و بدون تهویه روی باند حضور داشتیم. همه ماسک زده بودیم. البته با ریسک بالای ابتلا به ویروس کرونا. بعد از دو ساعت پرواز ما به فرانکفورت از سر گرفته شد.

اسکوچیچ افزود: زمانی که در نهایت در زاگرب به زمین نشستم، یک اتومبیل اجاره کردم و به شهر رایکا رفتم. دو هفته در یک آپارتمان قرنطینه بودم و از خانواده ام جدا شدم. همسر و عمویم برایم غذا می آوردند. سخت ترین قسمت اینجا بود که نمی توانستم «آنا» دخترم ۹ ماهه ام را در آغوش بگیرم. خوشبختانه علائمی از بیماری کرونا نداشتم و از هفته گذشته با خانواده ام هستم.

سرمربی تیم ملی ایران در خصوص این تیم هم گفت: یکسری از سی.دی فیلم بازی های تیم ملی ایران را برای تماشا با خودم آورده ام؛ هرچند که تاکنون نزدیک به ۳۰ بازی ایران را دیده ام.

اسکوچیچ در پایان این گفتگو در پاسخ به سئوالی مبنی بر عملکرد درخشان صادق محرمی مدافع ایرانی تیم دینامو زاگرب در دربی کرواسی تصریح کرد: من عملکرد عالی محرمی در این بازی را دیدم ولی اصلا شگفت زده نشدم زیرا محرمی با من در تیم ملوان انزلی بود. زمانی که این بازیکن ۱۷ سال سن داشت او را در ترکیب اصلی گذاشتم. محرمی پتانسیل زیادی دارد اما یک نقطه ضعف هم دارد. او بعضی اوقات دوست دارد خیلی هجومی بازی کند و آهسته تر به دفاع بر می گردد. او اگر این ضعف را برطرف می کرد یک مدافع تاپ بود. با این حال او جزو ترکیب محدود و ۱۱ نفره تیم ملی ایران با من خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها