جام جم آنلاین - آرشیو

آسوکا ناجی کهکشان

آسوکا ناجی کهکشان

بسیاری از علاقه‌مندان به تماشای سریال‌های خارجی، این روزها بیشتر با شبکه تماشا همراه هستند. در این شبکه هم سریال‌های خاطره‌انگیز راهی آنتن می‌شود، هم مجموعه‌هایی تازه به پخش می‌‌رسد.

بهارستان روی موج انتخابات

بهارستان روی موج انتخابات

باتوجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، شبکه رادیویی تهران در برنامه «بهارستان» تمام تلاش خود را به‌کار گرفته تا برنامه انتخاباتی با محوریت عمل به راهبردهای چهارگانه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) اصل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت در انتخابات تهیه و پخش شود. در این راستا با تیم برنامه‌ساز برنامه بهارستان از شبکه رادیویی تهران گفت‌وگو شده که در ادامه می‌خوانید:

قصه‌های تلخ و شیرین کووید

قصه‌های تلخ و شیرین کووید

یک ویروس، دنیا را به هم ریخت و از این اتفاق خیلی وقت نیست که می‌گذرد. حتما می‌دانید که درباره کرونا صحبت می‌کنیم که بسیاری از آن با نام ویروس منحوس یاد می‌کنند. پای این ویروس به قصه‌های تلویزیونی هم باز شد و سریال‌هایی روی آنتن رفت که چه به‌صورت مستقیم و چه غیرمستقیم راوی ماجراهایی از این دوره بودند.

می‌خواستم نقش پیرزن جادوگر را بازی کنم

می‌خواستم نقش پیرزن جادوگر را بازی کنم

بسیاری از نقش‌های ماندگار محمد فیلی درسریال‌های تلویزیونی خلق و جاودان شده‌است؛ از بسیم سریال روزی روزگاری گرفته تا شمر بن ذی‌الجوشن مختارنامه و از مموش سریال تفنگ سرپر گرفته تا آقای حسن‌زاده چاردیواری. در کارنامه این هنرمند پیشکسوت رنگین‌کمانی نقش‌های متفاوت و متنوعی به چشم می‌خورد که برآمده از توانایی‌ها و تجارب او در بازیگری است.

تکه‌هایی ازیک روایت منسجم

تکه‌هایی ازیک روایت منسجم

کتاب‌های «شنام»، «عصرهای کریسکان» و «برده‌سور»، درست مثل یک پازل هستند که وقتی در کنار هم قرار می‌گیرد، تکه‌هایی از یک کل را در روایت تاریخی کردستان به نمایش می‌گذارد.

مادرانگی‌های بانوی بی‌فرزند

مادرانگی‌های بانوی بی‌فرزند

زن، مادرهم که نباشد از او انتظار مادرانگی می‌رود. انتظار برای حمایت، هدایت، سنگ صبور بودن و مهرورزی که درست یا غلط در فرهنگ ما همواره همراه نام او بوده است.

صدای پیشرفت زنگ اقتصاد

صدای پیشرفت زنگ اقتصاد

شبکه رادیویی اقتصاد یکی از شبکه‌های تخصصی معاونت صداست که ناگفته پیداست، حول محور اقتصادی می‌چرخد و تلاش می‌کند تا راه و رسم اشتغال، رونق کسب و کار، کارآفرینی، درآمدزایی و... را به مخاطبانش آموزش بدهد. یکی از برنامه‌های این شبکه «زنگ اقتصاد» که اگر با دقت دل‌بسپاریم و پای این کلاس بنشینیم، دست خالی برنمی‌گردیم.

ماموریت نجات زمین

ماموریت نجات زمین

هر دو صنعت تلویزیون و سینما سریال‌ها و فیلم‌های زیادی با مضمون نابودی کره‌زمین و تلاش آدم‌ها برای نجات زندگی‌شان در ژانر فیلم و مجموعه فاجعه تهیه و تولید کرده‌اند. هنرمندان کشورهای صنعتی جهان همچون آمریکا و اروپا پرچمدار تولید این نوع آثار تصویری هستند.

استعدادها روی صحنه

استعدادها روی صحنه

یک زمانی بازیگران، خواننده‌ها و ورزشکاران برجسته می‌گفتند گل کردن و دیده شدن‌شان از همان صحنه تئاتر و زمین خاکی شروع شده و چقدر زمان برده تا استعدادشان دیده شود. حالا اما انگار وضعیت بهتر شده و شرایط راحت‌تری برای علاقه‌مندان فراهم شده است.

یادش بخیر عبدلی و اوستا‌!

یادش بخیر عبدلی و اوستا‌!

نوستالژی بچه‌های دهه۶۰ همان یاد و خاطره‌های شیرین گذشته است که بیشتر با دورهمی‌های خانوادگی و شب‌نشینی دور تلویزیون و با گوش کردن رادیو سپری می‌شد. یکی ازهمین برنامه‌های نوستالژیک که مخاطبان بسیاری داشت و هنوز که هنوزه، بعدازگذشت سه دهه مردم بازیگران آنها را با همان عناوین می‌شناسند، ماجراهای«عبدلی و اوستا» است.

قصه‌های ملی به روایت آقای جمالی

قصه‌های ملی به روایت آقای جمالی

دنیای قصه‌ها و نمایش به هم گره خورده است. همین است که معمولا وقتی سریال یا فیلمی آنچنان که باید درست از آب درنمی‌آید نوک پیکان انتقاد را سمت فیلمنامه می‌برند و می‌گویند خانه از پای‌بست ویران است و قصه چفت و بست درست و حسابی نداشته یا شخصیت‌پردازی‌ها در متن به خوبی شکل نگرفته است.

بازیگری فقط عشق است

بازیگری فقط عشق است

هما خاکپاش از‌جمله بازیگران قدیمی و پیشکسوت تلویزیون است که بازی‌های او را در سریال‌های خاطره‌انگیزی مانند آینه عبرت، آرایشگاه زیبا، تعطیلات نوروزی، این خانه دور است، خاله سارا، همسران، آخرین ستاره شب، مردان آنجلس، روزهای زندگی، پلیس جوان، او یک فرشته بود، نرگس و... به یاد می‌آوریم.

روایت قاجار از دریچه رحیل

روایت قاجار از دریچه رحیل

پرداختن به یک قصه در دل تاریخ، آن هم با پیچ و خم‌هایی که یک قصه عاشقانه می‌تواند داشته‌باشد، درست همان چیزی است که در مجموعه «رحیل» شاهد هستیم. این سریال که در فصل دوم خود با یک ریتم تندتر همراه شده، ماجرای روزهای آخر دوران قاجار را روایت می‌کند که دختری به نام مها بعد از بازگشت خود از سفر کربلا، تصمیم می‌گیرد تعزیه‌ای زنانه برپا کند.

یار مهربان کیست؟

یار مهربان کیست؟

«یار مهربان» برنامه ای از شبکه رادیویی معارف است که با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین مخاطبان، با معرفی کتاب‌های حوزه‌های مختلف و تازه‌های نشر در قالب مسابقه و بخش‌های طنز، سعی در تشویق و ترغیب مخاطبان دارد تا شنونده‌ها بیشتر با دنیای جذاب و الهام‌بخش این یار مهربان آشنا شوند. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز ساعت۱۹تا۲۰ در این مسابقه رادیویی شرکت کنند.

وسترنی زنانه با فضای امپرسیونیستی

وسترنی زنانه با فضای امپرسیونیستی

شبکه تماشا این روزها در تدارک آماده‌سازی ۱۰ سریال جدید است که قرار است به صورت اختصاصی در جدول پخش ساعت۲۳ گنجانده شده و تا پایان امسال روی آنتن باشد که از جمله آنها می‌توان به مینی‌سریال کافر اشاره کرد. سریال کافر با عنوان اصلی Godless به کارگردانی اسکات فرانک سال۲۰۱۷ ساخته شده‌است.

افسانه‌ها باردیگر زنده می‌شوند

افسانه‌ها باردیگر زنده می‌شوند

شنیدن قصه‌ها و افسانه‌های کهن ایرانی برای هرکسی جذاب است. حال تصور کنید برخی ازاین افسانه‌ها دریک مجموعه تلویزیونی و در قاب تلویزیون تماشایی شوند. «مستوران» داستانی کهن از افسانه‌های دوران صفویان و غزنویان را روایت می‌کند؛ ماجرایی که در آن با حمله قبیله وحشیان، کودکی به طرزی مرموز دزدیده می‌شود.

سفره‌ای رنگین برای همه مخاطبان تلویزیون

سفره‌ای رنگین برای همه مخاطبان تلویزیون

سحرآمیز بودن تلویزیون که با استعاره جعبه جادویی سر زبان‌ها افتاد، مرهون خارق‌العاده بودنش بود. برنامه‌هایی که در قالب‌های مختلف ساخته و پخش می‌شود به دورهمی خانواده‌ها منجر خواهد شد. گرچه این رسانه روز‌به‌روز تخصصی‌تر عمل کرد و اکنون شاهد تنوع برنامه‌هایی با رنگ ولعاب ویژه هستیم که متناسب با نیازها وسلایق مخاطبان ساخته و پخش می‌شود.

شغلی که دوست داشتم

شغلی که دوست داشتم

دنیای صدابرداری حال و هوای خاص خود را دارد. شاید مخاطبانی که رادیو و برنامه‌های جادویی آن را می‌شنوند، تصوری از حساسیت‌های فضای صدابرداری نداشته باشند. توجه به بالا و پایین شدن صدا هنگام ضبط برنامه‌های رادیویی و هدایت صدا برای انتقال بهترین کیفیت به مخاطب، کار ساده‌ای نیست که هر کسی از پس آن برآید.

دورهمی قهرمانان ملی در تلویزیون

دورهمی قهرمانان ملی در تلویزیون

تلویزیون در راستای سرگرم کردن مخاطبان همزمان با آگاهی بخشی برای بینندگان، برنامه‌ها و سریال‌های مختلفی را تولید می‌کند که هر یک از آثار رنگ و لعاب ویژه خود را دارند.

مردم هنوز از مش‌خیرا...حرف می‌زنند

مردم هنوز از مش‌خیرا...حرف می‌زنند

از آغاز فعالیت اکبر رحمتی در عرصه بازیگری بیش از نیم قرن می‌گذرد و او در این سال‌ها در سریال‌های خاطره‌انگیز زیادی به ایفای نقش پرداخته است. مخاطبان قاب‌کوچک هنوز بازی‌های این بازیگر پیشکسوت را در سریال‌هایی مانند محله بهداشت، عطر گل یاس، مش خیرا... صندوقچه اسرار، گرگ‌ها، زیر بازارچه، هتل پیاده‌رو و خوش رکاب به یاد دارند.

2 صفحه

نیازمندی ها