نگاهی به سریال تازه شبکه تماشا

کشف اسرار بروکن‌وود

نگاهی به سریال تازه شبکه تماشا

آسوکا ناجی کهکشان

بسیاری از علاقه‌مندان به تماشای سریال‌های خارجی، این روزها بیشتر با شبکه تماشا همراه هستند. در این شبکه هم سریال‌های خاطره‌انگیز راهی آنتن می‌شود، هم مجموعه‌هایی تازه به پخش می‌‌رسد.
کد خبر: ۱۴۴۰۵۳۹
نویسنده حمید چادردوز - مترجم
 
این شبکه ازمهرماه برای مخاطبان خودمینی‌سریال‌های خارجی جدید رادرنظرگرفته وتاکنون سریال‌های«ندای امید»، «لوپن۱و ۲»، «امپراتور اشک‌ها» و... پخش شده‌است. همچنین ۱۰سریال جدید خارجی به صورت اختصاصی درجدول پخش ساعت ۲۳ گنجانده شده که روی ‌آنتن هستند یا تا پایان امسال پخش می‌شوند. از جمله آنها می‌توان به «درخشش دریا»، «کافر»، «رستگاری»، «ادراک»، «اهالی گلابز و تفنگ‌ها»، «مندلورین ۳»، «کتاب بوبافت»، «آسوکا»، «پروفسور» و «طلا» اشاره کرد. سریال «آسوکا» به کارگردانی ریک فامویوا و دیو فیلونی، سال ۲۰۲۳ ساخته شده که یکی از تازه‌ترین آثار نمایشی در جهان به حساب می‌آید. در ادامه نگاهی به آن داشته‌ایم:

آسوکا که با نام «آسوکا: جنگ ستارگان» هم شناخته می‌شود، برای علاقه‌مندان به مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان، نوید اثری تازه می‌دهد که بار دیگر با تماشای آن می‌توانند به کهکشان‌ها سفر کنند. سریال محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ماجراجویی با امتیاز۶/۷ در سایت آی‌ام‌دی‌بی است. در این سریال رزاریو داوسون، ناتاشا لیو بوردیزو، هایدن کریستنسن، ایوانا ساخنو، مری الیزابت وینستد و ری استیونسون به ایفای نقش پرداخته‌اند. همان‌طور که گفتیم خبر پخش اثری وابسته به جنگ ستارگان و پیوند آن با دنیای مارول که در واقع اسپین‌آفی از سریال مندلورین است، می‌تواند برای علاقه‌مندان به این مجموعه فیلم‌ها خوشحال‌کننده باشد تا جایی که چشم خود را روی کیفیت آن ببندند و صرفا با غرق شدن در جهان مشهور جنگ ستارگان و همراهی با شخصیت‌های آن، به وجد بیایند. در این‌که این اثر می‌تواند به صورت مستقل علاقه‌مندانی تازه برای خود دست‌وپا کند، شکی وجود ندارد. اما قطعا مینی‌سریال آسوکا در قد و قواره مجموعه فیلم‌های ماندنی جنگ ستارگان ظاهر نمی‌شود. هرچند به لحاظ توانمندی بازیگران به ویژه بازیگر نقش اول، می‌تواند مخاطبان را به خود جذب کند و تا پایان پیگیر قصه نگه دارد. 
 
تحقیق درباره تهدید
این مجموعه تلویزیونی، آمریکایی است که به‌دست دیو فیلونی برای شبکه دیزنی پلاس نوشته وسپس ساخته شده‌است. همان‌طور که اشاره شد، این سریال بخشی ازفرنچایز جنگ ستارگان و اسپین‌آفی ازمجموعه مندلورین(۲۰۱۹ - اکنون) به‌شمار می‌رود که داستان آن در بازه زمانی این مجموعه و اسپین‌آف‌های پس از وقایع فیلم جدای (۱۹۸۳) جریان دارد و ادامه‌دهنده داستان مجموعه پویانمایی شورشیان جنگ ستارگان (۲۰۱۸ ــ۲۰۱۴) است. ماجرای سریال از این قرار است که پس از سقوط امپراتوری کهکشان، آسوکا تانو، شوالیه سابق جدای، درباره تهدید تازه‌ای که متوجه یک کهکشان آسیب‌پذیر است، تحقیق می‌کند که... این مجموعه با تمرکز بر یک زن قهرمان که به عنوان ناجی برای مقابله با تهدیدهایی که متوجه کهکشان است، عمل می‌کند، روحی زنانه‌ به این قصه مشهور داده‌است. درعین حال صحنه‌های اکشن و ماجراجویی‌های جذابی را هم به تصویر کشیده‌است. در حقیقت مخاطبان شاهد هر دو بخش این قصه با دو نگاه متفاوت هستند. بازیگر نقش اصلی هم به خوبی از پس اجرای دو وجه این شخصیت برآمده‌است. در بررسی نظر منتقدان جهان که در رسانه‌های گوناگون منعکس شده‌است، می‎‌شود به این اجماع رسید که آسوکا با بازی قوی رزاریو داوسون در نقش اصلی و داستان محکمی که عناصر جدید و قدیمی حماسه جنگ‌ستارگان را موازنه می‌کند، ارزش افزوده‌ای به این قصه معروف داده و برای طرفداران این فرنچایز، حتما دیدنی است. 

رزاریو داوسون در نقش آسوکا تانو: 
شاگرد جدای سابق و کارآموزآناکین است که شخصیت خاصی دارد.

ناتاشا لیو بوردیزو در نقش سبین رن:
مبارز  مندلوری، هنرمند گرافیتی و شکارچی جایزه‌بگیر سابق با دانش تخصصی در مورد سلاح‌هاست.

ری استیونسون در نقش بیلن اسکول:
جدای سابق که از فرمان ۶۶ جان سالم به‌در برد و اکنون جدای تاریک و مزدور در جست‌وجوی قدرت است. 

ایوانا ساخنو در نقش شین هاتی: 
شاگرد بیلن که جدای تاریک است و بیلن به او دستور می‌دهد که به دنبال آسوکا برود. 

دایانا لی اینوسانتو در نقش مورگان السبث: 
قاضی سابق و یکی از آخرین نایت‌سیسترهای باقی‌مانده از داتومیرکه با ثراون متحد است.

دیوید تننت در نقش هویانگ: 
سازنده شمشیر نوری معروف که هزاران سال به جدای‌ها خدمت کرده‌است.

ایمان اسفندی در نقش ازرا بریجر: 
دزد سابق از سیاره لوثال که شاگرد کینان شد تا جدای شود. او هم از شخصیت‌های خاص است. 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها