سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل:

رژیم صهیونیستی همچنان به جنایات خود ادامه می دهد

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با وزیر خارجه ایران در بیروت دیدار و در خصوص طرح ده ماده ای این جنبش برای سامان دهی به اوضاع فلسطین رایزنی کرد.
کد خبر: ۹۶۶۴۰۷
حمایت ایران از طرح ۱۰ ماده‌ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فلسطین الیوم، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با وزیر خارجه ایران در بیروت پایتخت لبنان دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، «رمضان عبدالله شلح» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و «زیاد النخاله» معاون وی با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران دیدار و در خصوص محتوای طرح ده ماده ای جنبش جهاد اسلامی برای سامان دهی به اوضاع داخلی فلسطین بحث و تبادل نظر کرد.

طرفین در این دیدار همچنین در خصوص تجاوزات رژیم صهیونیستی، سرکوب مردم فلسطین توسط نظامیان صهیونیست، یهودی سازی قدس و کرانه باختری و تهدید مسجد الاقصی رایزنی کرد.

ظریف ضمن استقبال از طرح ده ماده ای رمضان عبدالله شلح تاکید کرد: ایران از این طرح و هر تلاشی که در راستای وحدت مردم فلسطین صورت گیرد، حمایت می کند. همچنین اقدامات برای افزایش مقاومت مردم فلسطین به منظور ادامه مبارزه برای بازپس گیری اراضی اشغالی فلسطین و استیفای حقوق مردم این کشور مورد حمایت تهران است.

گفتنی است رمضان عبد الله شلح دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز جمعه در بیست و نهمین سالگرد تاسیس این جنبش در سخنرانی خود طرحی ۱۰ ماده ای برای ساماندهی به اوضاع داخلی فلسطین ارائه داد که بندهای دهگانه آن عبارتند از:

۱- اعلام لغو توافقنامه اسلو از سوی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و توقف اجرای آن.

۲- عقب نشینی سازمان آزادی بخش فلسطین از تصمیم خود برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی.

۳- اصلاح ساختار ساف به منظور تبدیل آن به یک تشکیلات جامع ملی.

۴- اعلام مرحله کنونی به عنوان مرحله آزادی خواهی ملی و اولویت بخشی به مقاومت در برابر اشغالگران که این مساله نیازمند اعتبار بخشی مجدد به مقاومت و قیام و فراگیر شدن انتفاضه به منظور اخراج اشغالگران است.

۵- پایان دادن به شکاف داخلی و تحقق وحدت ملی و تدوین برنامه جدید یکپارچه و راهبردی بر اساس رهایی از بند اسلو و پایان دادن به شیوه دو دولتی و اتخاذ دو برنامه در عرصه ملی.

۶- تدوین برنامه ملی به منظور تقویت پایداری و موجودیت ملت فلسطین در سرزمین خود.

۷- برون رفت از وضعیت محصور کردن سرزمین و ملت فلسطین در کرانه باختری و غزه و تاکید بر یکپارچگی ملت فلسطین که شامل فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی سال های ۴۸ و ۶۷ و فلسطینیان مقیم اردوگاه های خارج از فلسطین هم می شود.

۸- برقراری ارتباط با تمامی طرف های عربی و اسلامی در این زمینه و متوقف کردن جریان گسترده برقراری ارتباط با دشمن صهیونیستی و نیز پس گرفتن طرح صلح عربی و تعامل با کشور دوست و برادر مصر به منظور لغو محاصره غزه.

۹- پیگرد قانونی رژیم صهیونیستی و مقامات آن و محاکمه آنها در دیوان کیفری بین المللی به عنوان جنایتکاران جنگی در کنار تقویت جنبش تحریم بین المللی این رژیم.

۱۰- آغاز گفتگوهای فراگیر ملی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها