وزیر امور خارجه سوریه با تاکید بر اینکه قطعنامه شورای امنیت با مواضع دمشق همخوانی کامل دارد اعلام کرد که کشورش مصمم است تا موارد مندرج در این قطعنامه را اجرا کند.
کد خبر: ۶۰۱۴۵۴
قطعنامه شورای امنیت را اجرا می کنیم

ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه در مصاحبه با روزنامه السفیر گفت: قطعنامه شورای امنیت با مواضعی که پیشتر بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه اعلام کرده بود همخوانی کامل دارد و ما بدون در نظر گرفتن تصمیم آنهایی که علیه سوریه دست به توطئه می‌زنند، بر اجرای این قطعنامه مصمم هستیم.

المعلم ادامه داد: ما از این قطعنامه به ویژه یک بند از آن که بر استفاده از زور علیه مخالفان و حامیان آنها در کشورهای همجوار براساس فصل هفتم منشور سازمان ملل تاکید دارد، استقبال می‌کنیم.

المعلم درباره کنفرانس ژنو 2 نیز گفت: ما به حل و فصل سیاسی بحران سوریه ایمان داریم. اما برای موفقیت این مساله باید کشورهایی که از تروریست‌ها حمایت می‌کنند نیز به حل سیاسی بحران ایمان داشته باشند و این را ثابت کنند.

وزیر خارجه سوریه گفت: برای برگزاری ژنو2 باید حامیان تروریسم آموزش تروریست‌ها و فرستادن سلاح به سوریه را متوقف کنند و تمامی گروه‌های سوری از جمله مخالفان داخلی به پای میز مذاکره بیایند.

وی با اشاره به ائتلاف مخالفان سوریه و مواضع آنها در قبال ژنو 2 گفت: ائتلاف مخالفان ساخته غرب است و نماینده ملت سوریه محسوب نمی‌شود. این ائتلاف نماینده گروهی است که منافع برخی کشورهای منطقه‌ای و غیر منطقه‌ای را دنبال می‌کنند و خواسته‌های آنها با منافع ملت سوریه در تضاد کامل است.

المعلم ادامه داد: کسی که از آمریکا بخواهد منطقه‌ای در سوریه را بمباران کند یقینا مخالف نیست. این کار براساس قوانین بین‌المللی خیانت است. ما خواهان این هستیم تا در مذاکرات کسانی شرکت کنند که تا حدودی به دنبال اجرای خواسته‌های ملت سوریه باشد.

وزیر خارجه سوریه گفت: درباره این که چه کسی بر سوریه حکومت کند و چه کسی سوریه را اداره کند قانون اساسی کشور به خوبی شرایط را تفسیر کرده است. در کشور ما اختیارات افراد کاملا مشخص شده و همان گونه که همه می‌دانند در سوریه ملت با استفاده از صندوق‌ رای سرنوشت حاکمان خود را تعیین می‌کند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها