وزیر امورخارجه روسیه اعلام کرد مفاد فصل هفتم منشور درقطعنامه شورای امنیت درباره سوریه وجود ندارد .
کد خبر: ۶۰۱۰۳۸
قطعنامه سوریه دربرگیرنده فصل هفتم منشور نیست

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی سرگئی لاوروف تاکید کرد قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره سوریه دربرگیرنده گامهایی نیست که اقداماتی براساس فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد علیه سوریه گنجانده شده باشد.

رای گیری درباره پیش نویس قطعنامه مربوط به سوریه امروز صورت می گیرد.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل درباره پیش نویس قطعنامه ای در خصوص تسلیحات شیمیایی سوریه به توافق رسیدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، اعضای شورای امنیت سازمان ملل به توافقی نادر درباره سوریه دست یافتند. دیپلمات ها بر سر پیش نویس قطعنامه ای درباره تسلیحات شیمیایی این کشور به توافق رسیدند. این توافق طرح مشترک روسیه- آمریکا را برای برچیده شدن زرادخانه سلاح های شیمیایی سوریه و از میان رفتن آن را تقویت می کند. رای گیری درباره این پیش نویس ممکن است عصر امروز (جمعه) صورت گیرد.

ویتالی چورکین نماینده روسیه در سازمان ملل گفت:«ما معتقدیم که این پیش نویس قطعنامه به شکلی عملی و قوی از تلاش ها برای حذف تسلیحات شیمیایی در سوریه حمایت می کند و از نقش مهمی که قرار است سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی در این خصوص ایفا کند، حمایت می کند».

سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز گفت:«ما در این مذاکرات موفق شدیم خط قرمز اساسی را تعریف کنیم. به این معنا که در صورتی که سوریه به تعهدات خود عمل نکند، الزامات فصل هفتم منشور سازمان ملل درباره این کشور درباره این کشور در نظر گرفته خواهد شد».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها