براساس اعلام نظر سازمان تأمین اجتماعی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که خبر آن در رسانه‌ها منتشر شده مربوط به کارکنان بازنشسته سازمان تأمین ‌اجتماعی است.
کد خبر: ۵۹۶۴۴۶
خبرهای تازه از  همسان سازی حقوق بازنشستگان

به گزارش جام جم آنلاین سازمان تامین اجتماعی در این باره اعلام کرد : همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران نیازمند گذراندن مراحل قانونی و تصویب دولت و مجلس و همچنین تأمین بار مالی است و سازمان تأمین اجتماعی از زمان طرح موضوع همسان‌سازی از سال 83 تاکنون همواره بر اجرای این موضوع تأکید کرده است.

با توجه به تجارب سنوات قبل و نیاز احساس شده برای ارتقاء وضعیت معیشتی مستمری‌بگیران، اجرای مرحله جدیدی از همسان‌سازی مستمری‌ها در دستور کار سازمان قرار گرفته است هدف از اجرای این مرحله از همسان‌سازی، ترمیم مستمری‌هایی است که طی سال های گذشته برقرار شده و در طول زمان به دلایل مختلف با افت ارزش واقعی مواجه شده‌اند.

به این منظور چندین روش مختلف برای تعیین مبلغ جدید مستمری مشمولین مورد بررسی قرار گرفته و سعی شده است که در روش‌های پیشنهادی جایگاه واقعی افراد متناسب با میزان مشارکت آنان در پرداخت حق بیمه براساس 2 شاخص قانونی سابقه و دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه شود.

البته بدیهی است هرگونه حرکت در این زمینه نیازمند وجود مبانی قانونی لازم و مشخص شدن محل تامین منابع مالی مورد نیاز است که مهر امسال لایحه پیشنهادی به هیات دولت ارائه خواهد شد، تا اقدامات بعدی آن برای تصمیم‌گیری به مجلس شورای اسلامی ارجاع شود.

سازمان تأمین‌ اجتماعی مجری قوانین ابلاغ شده از سوی مراجع تصمیم‌گیر کشور است و نحوه تعیین و شرایط پرداخت مزایای قانونی توسط این سازمان را قانون مشخص می‌کند و منابع مالی این سازمان نیز در ایجاد هرگونه تعهد جدید برای سازمان تأمین‌اجتماعی لحاظ می شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
۰
۰
حتماباید اجراشود
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
۰
۰
انشاا... كه اجراشودچون زندگی كردن خیلی سخت شده برای مستمری بگیران وبازنشستگان 18-7-1392
علی از كرمان
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
۰
۰
سلام الان چند سال است وعده و عید میدهند همسان سازی اجرا میشود و هچگاه اجرایی نمیشه
م
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
۰
۰
وای از این همه دروغ وای ا ز اینهمه حرفهای وعده و و عید با با یك كمی هم صادق باشید خرداد 92 كجا و اسفند 93 كجا آنقدر وعده شنیدم كه مخم سوت كشید

نیازمندی ها