نخستین پایگاه جامع رصد و مراقبت فضایی جمهوری اسلامی ایران در سفر رییس جمهور به استان مرکزی افتتاح شد و به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۵۶۹۴۵۷
نخستین پایگاه جامع رصد و مراقبت فضایی ایران به بهره‌برداری رسید

به گزارش واحد مرکزی خبر، در نخستین پایگاه جامع رصد و مراقبت فضایی جمهوری اسلامی ایران که به نام مبارک امام صادق (ع) نام گذاری شده است ردیابی راداری، ردیابی الکترو اپتیکی و ردیابی رادیویی سه روشی است که در این مرکز برای جستجو و ردیابی اجسام فضایی به کار گرفته می شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم بهره برداری از این طرح بزرگ ملی که به دست متخصصان صنایع الکترونیک وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است گفت: در راستای تحقق امنیت بخشی به فضا و سامانه های فضایی کشورمان باید به طور دایم اجرام فضایی به ویژه ماهواره های عبوری از فضای کشور را رصد کنیم.

سردار احمد وحیدی افزود: در این مرکز همه داده های رصد از سامانه های رصدی به سالن فرماندهی و کنترل عملیات مراقبت فضایی منتقل و از آنجا بعد از دسته بندی داده های جمع آوری شده فرایند کشف و شناسایی اهداف فضایی آغاز می شود.

وی همچنین اضافه کرد: با افتتاح این پایگاه، زنجیره فناوری فضایی ایران کامل شد.

رئیس جمهور که صبح امروز به منظور افتتاح 9 طرح وارد فرودگاه اراک شد ؛ ابتدا طرح طولانی شدن باند این فرودگاه را افتتاح و سپس به دلیجان رفت .

طرح افزایش طول باند پرواز فرودگاه اراک با اعتبار 100میلیارد ریال انجام شده است که طول باند از 3هزار متر به 3هزار و 700متر افزایش یافت و عرض باند هم از 45متر به 60متر افزایش یافته است و شرایط برای فرود هواپیماهای پهن پیکر فراهم شده است.

احمدی نژاد سپس به دلیجان رفت تا 2 واحد صنعتی الیاف مصنوعی (تیشو) را افتتاح کند.

شعبانی فرد استاندار مرکزی در همین زمینه گفت : واحد هیدروژناسیون برش های چهار کربنه شرکت پتروشیمی شازند و 9 طرح زیر گروه دیگر با سرمایه گذاری 52 میلیارد دلار از جمله طرحهای مهم است که در این سفر به بهره برداری خواهد رسید  .

شعبانی فرد افزود:پست 400 کیلو وات ازنا شازند از دیگر طرح های آماده بهره برداری است که 730 میلیارد ریال در این بخش سرمایه گذاری شده است.

خط انتقال مسافر با قطار تر نست از اراک به تهران هم از دیگر طرح های سفر رئیس جمهور است که ظرفیت حمل 256 مسافر در مدت 3 ساعت را داراست .

افتتاح واحد تولید الیاف نساجی تیشو وکارخانه الیاف مصنوعی در دلیجان      

بزرگترین و اولین واحد تولید الیاف نساجی تیشو کشور و همچنین کارخانه تولید الیاف مصنوعی کتان تایپ در دلیجان افتتاح شد.

کارخانه تیشو با ظرفیت 130 میلیون متر مربع الیاف تیشو برای 400 کارخانه عایق رطوبتی کشور مواد اولیه تولید می کند .

تکنولوژی این کارخانه از تکنولوژی های هایتک است که در زمان تحریم وارد کشور شده است و با80 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری رسیده است و 219 نفر اشتغالزایی دارد و سالانه از خروج 30 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می کند.

کارخانه تولید الیاف مصنوعی کتان تایپ هم با ظرفیت 50 هزار تن در سال و ارزش تولیدی 150 میلیارد تومان با حضور رییس جمهور افتتاح شد.

برای این کارخانه  45 میلیارد تومان شامل 4 میلیون یورو و 30 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و برای 150 نفر اشتغالزایی داشته است.

افتتاح رسمی کارخانه تولید الیاف مصنوعی ساویس

کارخانه تولید الیاف مصنوعی، ساویس دلیجان  به عنوان تولید‌کننده با کیفیت‌ترین الیاف مصنوعی کشو از دیگر طرح های بود که  با حضور رییس‌جمهور رسماً افتتاح شد.

شرکت نساجی ساویس دلیجان تولید کننده الیاف مصنوعی کتان تایپ، هایتنا سیتی (الیاف شبه پنبه) و سالید است که با ظرفیت تولید سالانه 50 هزار تن و حجم سرمایه‌گذاری 45 میلیارد تومان، احداث شده و برای 150 نفر به طور مستقیم اشتغال‌زایی کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها