سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی:

خدمه کشتی پرتغالی در سلامت کامل هستند

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که ایران یک کشتی با پرچم پرتغال فعالیت می‌کرد و مرتبط با شرکت زودیاک مریتایم مستقر در لندن و متعلق به یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» که مالکیت آن را برعهده داشته توقیف کرده است.
کد خبر: ۱۴۵۱۹۱۸

به گزارش جام جم آنلاین، در رابطه با پیام های این توقیف چند نکته حائز اهمیت است: 

توقیف این کشتی در وهله اول نشان دهنده توان ایران برای عملیاتی کردن تهدیدات خود است که طی چند وقت اخیر برخی مقامات نظامی کشور تهدید کرده بودند که ایران توان بستن تنگه هرمز را دارد اما فعلا چنین سیاسیتی را در دستور کار ندارد. 

توقیف این کشتی نشان دهنده اشراف اطلاعاتی ایران بر وضعیت جنوب کشور و به ویژه در حوزه دریایی است.

این اقدام مکمل اقدامات یمنی ها در دریای سرخ است. صهیونیست ها بارها اعلام کرده بودند که با بسته شدن مسیر دریای سرخ از ظرفیت های خلیج فارس و جبل الطارق می توانند استفاده کنند که البته در حوزه خلیج فارس فعالیت دریایی آنها با پرچم سایر کشورها همچون پرتغال بوده است.

این توقیف یک پیام آشکار به آمریکا و اسرائیل دارد که هرگونه اقدام احتمالی علیه ایران منجر به ناامن شدن مسیر دریایی خلیج فارس خواهد شد.

این اقدام را می توان در قالب آغازی برای انجام اقدامات ایران علیه منافع اسرائیل عنوان کرد که بخشی از آن در حوزه دریا است. 

تاکید بر قطع شریان های اقتصادی اسرائیل به عنوان یک گزاره کلیدی موید این نکته است که ایران در استراتژی  خود به دنبال افزایش هزینه های این رژیم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها