رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خبر داد:

بارش باران و رعد و برق در بیشتر نقاط کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران، رعد و برق و وزش باد در کل کشور بجز دو استان جنوبی طی امروز (۶ فروردین) خبر داد.
کد خبر: ۱۴۵۰۰۹۹

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیائیان در گفتگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی استان‌ها اظهارکرد: دوشنبه (۶ فروردین) در کل کشور به‌جز سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما رخ می‌دهد و در ارتفاعات و مناطق سردسیر برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در شمال استان‌های تهران، البرز، قزوین، شرق همدان، مرکزی، غرب قم، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و فارس بارش شدت خواهد داشت. در دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی رخداد رگبارو رعد وبرق و تگرگ همچنین در مرکز، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود.

ضیاییان اضافه کرد: امروز نفوذ گردوخاک از کشور همسایه به جنوب غرب کشور و کاهش کیفیت هوا در این مناطق دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه در اواخر وقت ابرناکی و بارش در کشور کاهش می‌یابد، اظهارکرد: سه‌شنبه (۷ فروردین) تنها در نوار شرقی و ارتفاعات البرز وزش باد و رگبار پراکنده رخ می‌دهد. به‌تدریج از بعدازظهر سه‌شنبه با گذر متناوب امواج تراز میانی از نوار شمالی کشور بارش باران و برف در برخی مناطق شمال غرب کشور آغاز می‌شود.

ضیائیان با اشاره به اینکه چهارشنبه (۸ فروردین) علاوه بر شمال غرب در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی نیز بارش، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر مواج است، گفت: پنجشنبه (۹ فروردین) این وضعیت در اردبیل، سواحل شمالی و خراسان شمالی ادامه خواهد داشت همچنین در غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در تهران و سمنان، برخی مناطق شرق و شمال شرق کشور، در استان‌های چهار محال و بختیاری و ارتفاعات شمال خوزستان ابرناکی و رگبار باران گاهی رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جمعه (۱۰ فروردین) نیز گستره بارش در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در تهران و سمنان، نواحی از مرکز، شرق، شمال شرق کشور، مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود و شرق دریای خزر مواج خواهد بود، تصریح کرد: دوشنبه خلیج‌فارس و سه‌شنبه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهند بود و در سواحل دریای خزر سه شنبه افزایش دما و طی روز‌های چهارشنبه تا جمعه روند کاهش نسبی دما حاکم می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۷ فروردین‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۸ فروردین‌ماه) کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد شدید، در بعدازظهر بارش پراکنده با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۲۹ و ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل طی فردا با دمای ۲ و پس فردا شهرکرد با دمای ۳- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها