اجراخوانی «سمفونی درون بطری»، شنبه‌ها در پردیس تئاتر شهرزاد

شنبه‌های اجراخوانی در پردیس تئاتر شهرزاد برگزار می‌شود

سلسله‌اجرا‌های «شنبه‌ها با اجراخوانی» با دراماتورژی و کارگردانی احمد داودی و تهیه‌کنندگی امیرحسین بصیر، از روز شنبه ۲۸ بهمن‌ماه در پردیس تئاتر شهرزاد آغاز به کار می‌کند.
سلسله‌اجرا‌های «شنبه‌ها با اجراخوانی» با دراماتورژی و کارگردانی احمد داودی و تهیه‌کنندگی امیرحسین بصیر، از روز شنبه ۲۸ بهمن‌ماه در پردیس تئاتر شهرزاد آغاز به کار می‌کند.
کد خبر: ۱۴۴۵۰۲۸

به گزارش جام جم آنلاین، برنامه «شنبه‌ها با اجراخوانی» به کارگردانی احمد داودی از شنبه ۲۸ بهمن‌ماه با اجراخوانی نمایشنامه «سمفونی درون بطری»، در سالن شماره سه پردیس تئاتر شهرزاد آغاز می‌شود. تهیه‌کننده این اجراخوانی‌ها را امیرحسین بصیر بر عهده دارد.

اجراخوانی‌های شنبه، کاری از گروه تئاتر مهراز به سرپرستی امیرحسین بصیر است که سال‌ها در هنر‌های نمایشی فعالیت ویژه‌ای داشته و افتخارات بسیاری از جمله دو بار عنوان پرفروش‌ترین تئاتر سال را به خود اختصاص داده است.

امیرحسین بصیر که کارگردانی نمایش «موتورخونه» را در کارنامه خود دارد و این‌بار در مقام تهیه‌کننده وارد صحنه شده، درباره نمایش جدیدش می‌گوید: «پس از سال‌ها دوستی و همکاری با احمد داودی، که به اعتقاد بنده جزو ستاره‌های تئاتر ایران محسوب می‌شود و با کارگردانان صاحب‌نام ایران به عنوان مهره کلیدی همکاری کرده، به این نتیجه رسیدیم دوباره گروه را دور هم جمع کنیم تا با تجربه‌ای که تک‌تک اعضا دارند، نمایشی در خور شأن به مخاطبان ارائه بدهیم».

بصیر در رابطه با شیوه اجرایی این نمایش توضیح داد: «قرار است شنبه‌ها روی صحنه تئاتر شهرزاد حاضر باشیم که احتمالاً چهار یا پنج اجرا خواهیم داشت و به شیوه اجراخوانی در خدمت مخاطبان خواهیم بود. اجراخوانی در واقع یک قدم جلوتر از نمایش‌نامه‌خوانی بوده و در آن بازیگران با متنی که در دست دارند، مخاطب را وارد دنیای خود می‌کنند».

کارگردان نمایش‌های «بیست‌وچهار» و «نیوکمپ»، اعضای گروه نمایش «مهراز» را این‌گونه معرفی می‌کند: در این نمایش، یک شخصیت بی‌نظیر تئاتر به نام احمد داودی نقش هدایت بازیگرانی را بر عهده دارد که هر کدام در هنر‌های نمایشی کشور، سال‌هاست نقش مهمی ایفا کرده‌اند. آن‌ها به صحنه عشق می‌ورزند و تنها با هدف ساختن لحظه‌های خوب برای مخاطب تلاش می‌کنند. به همین منظور ایمان دارم با وجود این دوستان، اجرای موفقی را در پردیس تئاتر شهرزاد خواهیم داشت».

در خلاصه‌داستان این اجراخوانی آمده: «در گذرگاه مرزی، تعداد زیادی اتومبیل برای ورود به ایالات متحده صف کشیده‌اند که ناگهان رادیو اعلام می‌کند پاسگاه مرزی به دلایلی مسدود شده است».

زهره بختیاری، پویا حاجی‌رضا، شقایق خاکی‌پور، مینا دلشاد، لیلا رسولی، پوریا سلطان‌زاده، داود سلیمانی، صدف فتحی، پویا فراهانی، کیمیا فلاحی، جاهد قربانی و امیرمحسن کوه‌گره، بازیگرانی هستند که در این اجراخوانی ایفای نقش می‌کنند.

دیگر عوامل گروه اجرایی عبارتند از:

گروه موسیقی: گیتار الکتریک: پیمان دهرویه، پرکاشن: بنیامین حیدری، ترانه‌سرا: احمد داودی، دستیار کارگردان: میثم خوانینی، برنامه‌ریز: آیناز شجری، منشی صحنه: راحیل گودرزی، طراح پوستر: امیرحسین بصیر.

سری‌برنامه‌های «شنبه‌ها با اجراخوانی» با دراماتورژی و کارگردانی احمد داودی و تهیه‌کنندگی امیرحسین بصیر، از ۲۸ بهمن‌ماه تا ۱۹ اسفندماه، هر هفته شنبه‌ها ساعت ۲۱ در سالن شماره سه پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

شنبه‌های اجراخوانی در پردیس تئاتر شهرزاد برگزار می‌شود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها