راه و روش صحیح تمیز کردن برس مو

تمیز کردن برس مو به شیوه ی صحیح

اهمیت تمیز کردن برس و راهکارهای آن

برست رو تمیز‌کن!

تمیزکردن برس مو یکی از بخش‌هایی ا‌ست که برای رعایت بهداشت شخصی باید به آن توجه داشته باشید. تمیزکردن شانه مو از انتقال میکروب‌ها و آلودگی‌ها به پوست سر جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۱۴۴۳۰۶۵
نویسنده لیلا ونکی - خبرنگار چاردیواری
برست رو تمیز‌کن!
اگربه استفاده از برس کثیف ادامه دهید، ممکن است در نهایت انواع میکروب، آلودگی و روغن را در سراسر موهای خود پخش کنید و این موضوع منجر به ایجاد ظاهری چرب و ناسالم روی موها و پوست سر می‌شود.
خارج‌کردن موها از برس
تحقیقات نشان داده است که روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو می‌ریزد. بخش زیادی از این موها که ریشه سستی دارند، هنگام شانه‌زدن جدا می‌شوند و در بین دندانه‌های آن گیر می‌کنند؛ به همین دلیل شما باید به‌صورت مرتب موهایی را که بین دندانه‌ها گیرکرده‌اند، جدا کنید و سپس مراحل لازم برای تمیزکردن آن را به دقت انجام دهید. اولین مرحله در تمیزکردن برس این است که موهایی را که در آن گیر کرده است، خارج کنید. بسیاری از افراد اشتباهی اول برس را زیر آب می‌گیرند و بعد شروع به درآوردن موها می‌کنند. این حرکت درست نیست؛ چرا که باعث می‌شود موها به‌هم بچسبند و گره بخورند که در این صورت جداکردن آنها به‌مراتب دشوارتر خواهد بود. برای خارج‌کردن موها از برس می‌توانید از هر وسیله‌ای که نوک تیزی دارد، استفاده کنید.

شستن برس با آب
دومین مرحله در تمیزکردن برس این است که آن را با آب بشویید. اگر مدت زیادی از آخرین باری که برس خود را شسته‌اید گذشته است، باید از مواد قوی‌تری در کنار آب استفاده کنید. شامپو بچه یا جوش شیرین برای این کار کاملا مناسب هستند و می‌توانند آلودگی‌های سطحی را پاک کنند. برای تمیزکردن شانه مو مقداری آب ولرم را در یک ظرف پلاستیکی بریزید و به آن کمی شامپو یا یک قاشق جوش شیرین اضافه کنید. شامپو یا جوش شیرین را درون ظرف بریزید و با آب گرم مخلوط کنید تا خوب حل شود. بهتر است همزمان هم از شامپو و هم از جوش شیرین در این ترکیب استفاده کنید تا خاصیت میکروب‌کشی چند برابر شود. تنها کافی‌ست برس موی خود را به‌مدت ۵ دقیقه در این محلول قرار دهید و بعد آبکشی کنید.

ضدعفونی‌کردن برس
یکی از مراحل مهم در تمیزکردن شانه مو این است که آن را کاملا ضدعفونی کنید. این‌کار از آن چه فکر می‌کنید، راحت‌تر است و تنها با استفاده از سرکه سفید می‌توانید برس خود را ضدعفونی کنید. برای انجام این کار به یک کاسه آب گرم و مقدار کمی سرکه سفید نیاز دارید. نصف پیمانه آب گرم را با نصف پیمانه سرکه سفید ترکیب و شانه خود را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آن خیس کنید.
newsQrCode
برچسب ها: برس مو نظافت
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها