عدالت آموزشی «رفوزه» شد
80 درصد از رتبه‌های برتر کنکور در اختیار سه دهک ثروتمند کشور است

عدالت آموزشی «رفوزه» شد

نمایندگان مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کردند

مجلس در جست‌وجوی عدالت آموزشی

رئیس کمیسیون اجتماعی و نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس معتقدند که شرایط عدالت آموزشی در کشور مناسب نیست و مجلس تلاش می‌کند تا دانش‌آموزان در مناطق مختلف کشور به نیروی انسانی ماهر، امکانات و تجهیزات مناسب دسترسی داشته باشند.
رئیس کمیسیون اجتماعی و نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس معتقدند که شرایط عدالت آموزشی در کشور مناسب نیست و مجلس تلاش می‌کند تا دانش‌آموزان در مناطق مختلف کشور به نیروی انسانی ماهر، امکانات و تجهیزات مناسب دسترسی داشته باشند.
کد خبر: ۱۴۱۷۷۹۵

به گزارش جام جم آنلاین، مهدی اسماعیلی، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه نتوانسته‌ایم عدالت آموزشی را در کشور محقق کنیم، گفت: یکی از شعار‌های نظام و انقلاب ما تحقق عدالت است و عدالت در آموزش نیز یکی از شاخه‌های عدالت اجتماعی است.

وی ادامه داد: با این حال باید قبول کرد که تاکنون نتوانسته‌ایم، نیروی انسانی ماهر، امکانات، تجهیزات و توجه‌ها را به بخشی از نقاط محروم کشور برسانیم.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره راهکار‌های برطرف کردن این مشکل نیز در گفتگو با جام جم‌آنلاین افزود: هرچند مجلس و دولت برای این مهم قدم‌های خوبی برداشته‌اند. اما رسیدن به این هدف نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است.

اسماعیلی عنوان کرد: مجلس و دولت به دنبال ایجاد عدالت آموزشی هستند تا فاصله‌هایی را که در زمینه آموزش در مناطق مختلف کشور شاهد هستیم، کمتر کنند.

وی با اشاره به اینکه در لایحه هفتم توسعه نیز به این مهم توجه خواهد شد، ادامه داد: باید شرایط به گونه‌ای باشد که همه دانش آموزان در نقاط مختلف کشور به امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی ماهر دسترسی داشته باشند.

ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز با اشاره به اینکه عدالت آموزشی در کشور با شرایط مناسب فاصله دارد به جام جم آنلاین گفت: شرایط حال حاضر کشور در خصوص عدالت آموزشی با آرمان‌های ما همخوانی ندارد و وزارت آموزش و پرورش برای رفع این چالش باید تدابیر لازم را بیندیشد.

وی با بیان اینکه کمیسیون آموزش مجلس نیز باید برای اجرای قانون اساسی که بر حق آموزش رایگان در آن تاکید شده تلاش کند، ادامه داد: دولت باید توجه بیشتری به آموزش و پروش داشته باشد، زیرا با حمایت از مدارس دولتی می‌توان قدم‌های مناسبی برای بهبود شرایط عدالت آموزشی برداشت.

اسماعیلی با اشاره به اینکه حاکمیت باید برای بهبود شرایط آموزش در کشور اقدامات اساسی انجام دهد، توضیح داد: مجلس بیش از گذشته به این مهم خواهد پرداخت تا دانش آموزان در نقاط مختلف کشور بتوانند از امکانات آموزشی یکسانی بهرمند شوند.

به گفته وی دولت باید برای بهبود شرایط برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدت مناسبی انجام دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها