دبیر اجرایی سومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) مطرح کرد:

توسعه کمی و کیفی آثار جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) در گام سوم

دبیر اجرایی سومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: پس از برگزاری دو دوره موفقیت‌آمیز از این جشنواره شاهد رشد کیفی و کمی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره و مشارکت بیشتر اهالی رسانه‌های جمعی و تولیدکنندگان محتوای رضوی هستیم.
دبیر اجرایی سومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: پس از برگزاری دو دوره موفقیت‌آمیز از این جشنواره شاهد رشد کیفی و کمی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره و مشارکت بیشتر اهالی رسانه‌های جمعی و تولیدکنندگان محتوای رضوی هستیم.
کد خبر: ۱۴۱۶۴۳۳

وحدت عماد ضمن اشاره به اهداف سومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، گفت: ارتقای کمّی و کیفی محصولات رسانه‌ای با مضامین رضوی، شناسایی، شبکه‌سازی و تعامل بیشتر با تولید و توزیع‌کنندگان محتوای رسانه‌ای مرتبط با فرهنگ و سیره رضوی در داخل و خارج از کشور، تعمیم و گسترش تولیدات رسانه‌ای مرتبط با سیره رضوی در بستر رسانه‌های گوناگون به‌ویژه رسانه‌های نوین، شبکه‌سازی و حمایت از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای رضوی و عمق‌بخشی به محتوای رسانه‌ای مرتبط با سیره و معارف رضوی از جمله اهداف این جشنواره است.
وی خاطر نشان کرد: رسانه‌های خبری و تحلیلی رسانه‌های مجازی، رسانه‌های صوتی و تصویری، عکس و گرافیگ، مقاله، رساله و پایان‌نامه و پویش مردمی نشر محتوای رضوی در شبکه‌های اجتماعی را از جمله بخش‌های این دوره از جشنواره برشمرد و به تفاوت‌ها و تمایزات این دوره از جشنواره در مقایسه با دوره‌های قبل اشاره کرد.
 

اضافه شدن بخش ویژه پویش مردمی به این دوره از جشنواره

عماد اصلی‌ترین تفاوت این دوره از جشنواره را با دوره‌های قبل، اضافه شدن بخش ویژه پویش ها و بهره گیری از مشارکت عموم مردم به ویژه فعالان و تولید کنندگان محتوای رضوی در فضای مجازی ذکر کرد و افزود: در بخش بین‌الملل نیز شاهد افزایش حضور تولیدکنندگان هستیم که علت آن حذف محدودیت‌های زبانی برای شرکت‌کنندگان است. سال گذشته میزبان صرفا تولیداتی به سه زبان انگلیسی، عربی و اردو بودیم اما در سال جاری شرکت‌کنندگان بخش بین‌الملل در هر زبانی می‌توانند تولید محتوا داشته باشند و به جشنواره ارائه دهند.
دبیر اجرایی سومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) همچنین ادامه داد: در سومین دوره، فهرستی از سوژه‌های متفاوت و جذاب پیرامون موضوعات محوری جشنواره، همچون سیره حضرت رضا(ع)، حرم مطهر رضوی و زیارت احصا و آماده سازی شده که از طریق درگاه جشنواره به مخاطبان ارائه شده است تا در صورت تمایل آن‌ها را محور تولیدات خود قرار دهند و برای جشنواره نیز ارسال کنند. همچنین برخی از محتواهای اولیه به‌ویژه‌ در حوزه عکس و فیلم با کیفیت بالا (مرتبط با حرم مطهر) نیز در سایت جشنواره قرار داده شده است تا در صورت نیاز و تمایل شرکت‌کنندگان در تولیدات جدید مورد استفاده قرار گیرند.
معاون مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی ادامه داد: سیره رضوی، زائر و زیارت رضوی، وقف و نذر رضوی، خدمت رضوی، هویت مشهدالرضا(ع) و جهاد تبیین محورهای موضوعی جشنواره در نظر گرفته شده است.
عماد بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند تا 31 تیرماه 1402 به وبگاه جشنواره به نشانی mediafest.razavi.ir مراجعه و در هر بخش حداکثر 3 اثر خود را بارگذاری کنند. پس از آن وارد فرایند انتخاب آثار و تشکیل گروه‌های داوری تخصصی در هر کدام از قالب ها خواهیم شد که این  فرایند با شناسایی برگزیدگان و برگزاری اختتامیه در نیمه اول مهرماه سال جاری به اتمام خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها