رسانه انگلیسی: ماشین جنگی اسرائیل پنچر شده است

نظامیان صهیونیست می‌دانند فارغ از میزان تسلیحات و مواد منفجره‌ای که در غزه به کار گیرند، حماس دوباره در این باریکه جان می‌گیرد و ارتش رژیم اشغالگر را به چالش خواهد کشید. ماشین جنگی رژیم صهیونیستی در غزه بلاتکلیف و مستاصل است.
کد خبر: ۱۴۵۷۲۴۸

به گزارش جام جم آنلاین، روزنامه انگلیسی در گزارشی به شرح دلایل شکست ارتش رژیم صهیونیستی در غزه پرداخته و به نقل از مقامات نظامی صهیونیست نوشت: نابودی حماس برای ارتش اسرائیل یک هدف دست‌نیافتنی است.

به گزارش تلگراف، وقتی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حماس در نواحی شمالی غزه برچیده شده است، نظامیان این رژیم باور داشتند که دیگر کار تمام است. در محله جبالیا در چهار کیلومتری شمال شهر غزه، نیرو‌های تخریب‌گر رژیم صهیونیستی ساختمان‌ها را با خاک یکسان کرده و زیرساخت‌ها را از بین برده بودند.

بااین‌همه، حماس دوباره در این منطقه جان گرفته و از همین خرابه‌ها مواضع رژیم صهیونیستی را با راکت‌های خود هدف قرار می‌دهد. نظامیان صهیونیست لاجرم در روز چهارشنبه دوباره وارد جبالیا شدند تا با نیرو‌های حماس مقابله کنند.

روزنامه انگلیسی در این گزارش به خودزنی صهیونیست‌ها در اردوگاه آوارگان جبالیا اشاره کرد که زمانی محل زندگی آوارگان فلسطینی بود. هفته گذشته یک تانک صهیونیستی پس از رویت یک لوله تفنگ که از پنجره ساختمانی بیرون آمده بود، دو گلوله به ساختمان شلیک کرد؛ غافل از آنکه آن اسلحه متعلق به نظامیان صهیونیست بوده و دست‌کم پنج سرباز ارتش این رژیم که در آن ساختمان مستقر شده بودند، با آتش خودی به هلاکت رسیدند.

به گزارش تلگراف، خودزنی اخیر صهیونیست‌ها نشان‌دهنده ماهیت سیزیفی یا سیزیف‌وار این جنگ است، جنگی که در آن نظامیان صهیونیست دوباره در مناطقی به دنبال اعضای حماس می‌گردند، که به گفته خودشان ماه‌ها قبل آن مناطق را «پاک‌سازی» کرده بودند.

سیزیف یا سیسیفوس شخصیتی در اساطیر یونان است که به‌علت خودبزرگ‌بینی و حیله‌گری خود به مجازاتی بی‌حاصل و بی‌پایان محکوم شد که در آن باید سنگ بزرگی را تا نزدیک قله‌ای می‌برد، اما قبل از رسیدن به پایان مسیر، شاهد بازغلتیدن آن به اول مسیر بود؛ چرخه‌ای که تا ابد تکرار می‌شد. به همین دلیل امروزه کار‌هایی که در عین دشواری، تمام‌نشدنی و بی‌معنی نیز هستند را «سیزیف‌وار» توصیف می‌کنند.

در این گزارش آمده است: «باتوجه‌به اینکه ژنرال‌های اسرائیلی اکنون به‌صورت علنی علیه رهبران سیاسی صحبت کرده و از فقدان هدف سیاسی مشخص برای این جنگ انتقاد می‌کنند، نوعی احساس پوچی و بیهودگی در جنگ غزه رخنه کرده است.»

«هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی هفته گذشته از بلاتکلیفی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم و ناتوانی وی در ارائه طرحی جامع برای اداره غزه بعد از جنگ، انتقاد کرد.

این ژنرال صهیونیست با اشاره به ظهور دوباره حماس در مناطق شمالی غزه، گفت تا وقتی نتانیاهو طرحی برای اداره غزه ارائه نکند، نظامیان صهیونیست باید «سیزیف‌وار» سعی کنند در نقاط مختلف غزه با زیرساخت‌های حماس مقابله کنند.

حتی تحلیلگران و مقامات آمریکایی هم با وجود حمایت تمام‌عیار واشنگتن از رژیم صهیونیستی، اعلام کرده‌اند این رژیم به هدف خود برای «پیروزی کامل» بر حماس در غزه دست نخواهد یافت. «کرت کمپبل» معاون وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته گفت واشنگتن باور دارد که «پیروزی قاطع» صهیونیست‌ها بر حماس نه‌تن‌ها نامحتمل، بلکه ناممکن است.

به گزارش تلگراف، درگیری‌های نتانیاهو با مخالفانش در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی آشکار شده و بر کسی پوشیده نیست. «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم هفته گذشته ضمن انتقاد شدید از بلاتکلیفی نتانیاهو، از او خواست یک راهبرد مشخص برای خارج‌کردن نظامیان صهیونیست از نوار غزه ارائه کند.

این درخواست گالانت هم‌زمان با این مطرح شده که درگیری‌ها در مرز‌های شمالی اراضی اشغالی با لبنان افزایش یافته و ارتش رژیم صهیونیستی توان اداره هم‌زمان دو جبهه جنگی مختلف در شمال و جنوب را ندارد.

به گزارش این روزنامه انگلیسی، نبود اهداف سیاسی مشخص در جنگ باعث شده ارتش این رژیم بیش از آنکه به دنبال کسب دستاورد‌های میدانی مشخص باشد، به نیرویی تبدیل شود که صرفاً به وقایع مختلف واکنش نشان می‌دهد و رشته امور از دستش خارج شده است.

یک مشاور سابق رژیم صهیونیستی در امور غزه به تلگراف گفت: «ارتش ما نمی‌داند که چه‌کار کند. اگر می‌خواهید حکومت‌نظامی برپا کنیم، خب، بگویید! اگر می‌خواهید این منطقه را اشغال کنیم، باید مسئولیت (حفاظت از) غیرنظامیان را قبول کنیم. به همین دلیل است که ارتش از شهر غزه خارج شد.»

حتی «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا هم اخیراً از سردرگمی نتانیاهو انتقاد کرد و از او خواست طرحی برای اداره غزه ارائه کند، اما نخست‌وزیر سرکش رژیم صهیونیستی تمامی انتقادات مطرح‌شده را بی‌اساس دانست و گفت: «تا وقتی حماس جان دارد، بحث درباره آینده غزه بی‌فایده است. راهی جز پیروزی نظامی نیست.»

به گزارش تلگراف، ماه‌ها پیش، نظامیان صهیونیست از نواحی شمالی و مرکزی نوار غزه خارج شدند، با این خیال که نیرو‌های حماس را از بین برده و شبکه تونل‌های پیچیده حماس را تخریب کرده‌اند. اما در هفته‌های اخیر ارتش رژیم صهیونیستی دوباره برای مبارزه با حماس به این نواحی بازگشته است.

رژیم صهیونیستی اخیرا دوباره به فلسطینیان ساکن جبالیا دستور تخلیه داده و سربازان گردان ۱۹۶ ارتش این رژیم احساس می‌کنند زمان به عقب برگشته است. آن‌ها که در سال میلادی گذشته به مدت یک ماه در جبالیا با حماس جنگیدند، حال می‌بینند که همان آش است و همان کاسه!

تلگراف با استناد به گفته‌های مقامات نظامی کنونی و بازنشسته صهیونیست نوشت: «اسرائیل هر مقدار سلاح هم که در غزه به کار گیرد، ارتش می‌داند که باز هم باید در آینده به این باریکه آمده و با گروه‌های حماس که دوباره جان گرفته‌اند، مبارزه کند.»

یکی از فرماندهان گردان ۱۹۶ ارتش صهیونیستی به تلگراف گفت: «دیدن این وضعیت بعد از هفت ماه و نیم جنگ، مستاصل‌کننده است. ظاهرا باید دائما به اینجا برگردیم و راکت‌انداز‌ها را دانه‌به‌دانه نابود کنیم!»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها