سریال طنز «موج‌وصخره» دومین تجربه جدی مجید صالحی در سریال‌سازی است که با فرمول جدیدی توسط این کارگردان ساخته شد تا بتواند طنز تلویزیونی را با رنگ‌ولعابی متفاوت نسبت به دیگر آثار طنز به تصویر بکشد.
سریال طنز «موج‌وصخره» دومین تجربه جدی مجید صالحی در سریال‌سازی است که با فرمول جدیدی توسط این کارگردان ساخته شد تا بتواند طنز تلویزیونی را با رنگ‌ولعابی متفاوت نسبت به دیگر آثار طنز به تصویر بکشد.
کد خبر: ۱۴۱۵۱۳۱
نویسنده مهدیه رضایی | گروه رسانه

این سریال که نوروز ۹۰ پخش گردید، حرکتی بر لبه تیغ محسوب می‌شد، زیرا صالحی می‌توانست با حضور علی صادقی و البته با یک قصه سردستی تماشاگران را معطوف خود کند و از همان شیوه‌های مرسوم گذشته و با مزه‌‌پراکنی‌های صادقی در کنار خودش رضایت مخاطبان را جلب نماید اما او چنین مسیری را انتخاب نکرد.
سریال موج‌وصخره دارای نقاط قوت متفاوتی است که هرکدام جای بحث دارد اما یک حرکت نو محسوب می‌شود. اولین نکته‌ای که در این مجموعه تلویزیونی نوروزی جای بحث دارد انتخاب یک گروه متفاوت است. حضور مجید صالحی و علی صادقی در کنار نیما شاهرخ‌شاهی، الهام حمیدی و ... که تاکنون بازی در مجموعه‌ای با این شکل و شمایل را تجربه نکرده‌اند، نشان از آن داشت که قرار نیست یک طنز کلامی، مبتنی بر بداهه‌گویی و بازی‌های تکراری چند بازیگر از قبل امتحان‌پس‌داده را مجددا در این مجموعه تجربه کنیم.
موج‌وصخره با این ترکیب جدید اگرچه دست به یک ریسک زد اما جواب داد. پازل بازیگران این مجموعه خیلی زود کامل شد و تماشاگر حضور مجید صالحی را در نقش چاوش باور کرد.
در این سریال علی صادقی را با شکل و شمایل جدید می‌بینیم. صادقی بسیار کنترل‌شده و برای پیشبرد داستان در خدمت سریال است و قرار نیست مثل گذشته تافته‌ای جدابافته باشد.
این اتفاق برای دیگر بازیگران این سریال هم رخ داده است. از سوی دیگر سریال موج‌وصخره جزو سریال‌های پرلوکیشن سال‌های اخیر محسوب می‌شود که از حضور در لوکیشنی مثل جزیره کیش بیشترین استفاده را برده است. اگرچه گاهی این تغییر لوکیشن‌ها به شکل اغراق‌گونه‌ای در معرفی جزیره، پیشرفت قصه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد اما باید سریالی را که پس از سال‌ها از فضای آپارتمان، شرکت و خلاصه لوکیشن‌های ثابت و خاص مرسوم بیرون زده و به لحاظ استاتیک تصویری به‌دنبال فضای جدید بوده ستود.
از سوی دیگر این سریال تصویرگر جزیره‌های دوست‌داشتنی در ایران است که همین موضوع مخاطب را به وجد می‌آورد. در مجموع به غیر از برنامه‌های مستند و البته ترکیبی کمتر سریال‌ها سراغ جزیره‌های ایران رفته است. اولین سریال «هتل پیاده‌رو» به کارگردانی زنده‌یاد بهمن‌ زرین‌پور و محصول سال۱۳۷۸ و پس از آن موج‌وصخره به کارگردانی مجید صالحی. جزیره‌های ایرانی خلیج‌فارس از تمدن و فرهنگ دیرپایی برخوردار است که قابلیت پرداخت دارد. در مجموع این سریال توانست نمره قبولی را از مخاطب بگیرد و هنوز هم تماشای بازپخش آن برای مخاطبان تماشایی است.
از دیگر ویژگی‌های سریال این است که به‌دنبال به زور خنداندن مخاطبش نرفته است و همه بازی‌ها در مسیر قصه جلو رفته و این‌طور نیست که بازیگران طنز سریال ساز خودشان را بزنند. در مجموع سریال موج‌وصخره یک تجربه نو در کارنامه مجید صالحی محسوب می‌شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها