تازه‌ترین ساخته احمد معظمی با نام «بازپرس» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی از شبکه یک آغاز شده است.
تازه‌ترین ساخته احمد معظمی با نام «بازپرس» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی از شبکه یک آغاز شده است.
کد خبر: ۱۴۱۴۹۳۷
نویسنده مهدیه رضایی | گروه رسانه

معظمی که تا به امروز کارگردانی سریال‌هایی همچون مسافران شهر، برخی اپیزودهای شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، جاده چالوس، سایبر، دیوار شیشه‌ای، سارق روح، ترور خاموش و ملکاوان را داشته در تازه‌ترین اثرش سراغ یکی از موضوعات ملتهب جامعه رفته است و این بار این کارگردان دست روی پرونده‌هایی با محوریت مفاسد اقتصادی گذاشته است. البته بررسی کارهای اخیر این کارگردان نشان می‌دهد معظمی مسیرش را در کارگردانی پیدا کرده و به‌دنبال ساخت سریال‌هایی است که بتواند نظر مخاطبان را جلب کند. بنابراین او دنبال موضوعات حساس و در عین حال جذاب می‌رود. می‌توان گفت که این کارگردان دیگر در ساخت چنین مجموعه‌هایی صاحب سبک شده است. او در سریال بازپرس درپی سوژه حساس‌تری رفته که درباره برخی پرونده‌های‌قضایی واقعی است که به قلم حسن تراب نژاد به نگارش در آمده است.
قصه سریال با فضای بیمارستان آغاز شد و مخاطب شاهد هیاهوی بسیاری در بیمارستان است که پزشکان و پرستاران به‌دنبال درمان بیماران زیادی هستند که یک‌دفعه همه مسموم شده و به بیمارستان مراجعه‌کردند. از آنجا که ماجرا بسیار مشکوک است، پای بازپرس صدرا و همراهانش به بیمارستان باز می‌شود و دستور رسیدگی به این موضوع را می‌دهد. از قرار، خوردن برنج‌های هندی مسموم منجر به چنین ماجرایی شده است. بازپرس صدرا به‌راحتی پشت میزش نمی‌نشیند، بلکه او سراغ سرنخ اصلی ماجرا می‌گردد و نمی‌خواهد به‌راحتی از این موضوع عبور کند، به‌همین دلیل همراه دیگر همکارانش دست به کار می‌شود و... می‌توان گفت که شروع سریال برای مخاطبان، غافلگیرکننده بود و انتظار نداشت که با همان نقطه شروع در تعلیق ماجرا قرار بگیرد.
این موضوع نشان می‌دهد که نویسنده سریال قصد داشته از همان ابتدا قلاب را به دهان مخاطبان بیندازد و آنها را با یک ماجرای عجیب درگیر کند. احمد معظمی هم سعی کرد با میزانسن پر تعلیق، این قصه را به‌درستی به تصویر بکشد. به همین دلیل مخاطبان در ادامه قصه، شاهد پیگیری بازپرس صدرا برای برنج‌های وارداتی هستند که راهی اسکله می‌شود تا بارهایی را که وارد می‌شود دقیق مورد بررسی قرار بدهد. همه این موارد نشان می‌دهد مخاطبان نه‌تنها با یک سریال جذاب طرف هستند، بلکه قرار است با پرونده‌های قضایی هم آشنا شوند که چه کلاهبرداری‌هایی صورت می‌گیرد. می‌توان گفت که سریال بازپرس می‌خواهد مخاطب را به فکر وا دارد و همین نشان می‌دهد که گروه سازندگان سریال با هدف منسجم این کار را جلو بردند. علاوه بر آن اگر نگاهی به هنرمندان که در این سریال داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که معظمی دنبال هنرمندان بسیار حرفه‌ای برای این کار رفته و تلاش کرده تا بهترین‌ها را کنار هم قرار بدهد. او ایفای نقش بازپرس سریال را به‌عهده محسن قصابیان قرار داده که اتفاقا نگاه مقتدرانه و تیزبینش برای این نقش مناسب است. همچنین مهدی فخیم زاده هم یکی از نقش‌های محوری این سریال را بازی می‌کند که مخاطب از او چنین نقشی را ندیده بود. در مجموع تا اینجای قصه، این نوید به مخاطبان داده می‌شود که با یک سریال جذاب روبه‌رو هستند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها