مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ۵۰۰هزار تن کالای اساسی به‌‌وسیله هشت فروند شناور از طریق بندر چابهار تخلیه و به مقاصد مختلف در کشور حمل شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ۵۰۰هزار تن کالای اساسی به‌‌وسیله هشت فروند شناور از طریق بندر چابهار تخلیه و به مقاصد مختلف در کشور حمل شده است.
کد خبر: ۱۴۱۱۴۵۷

به گزارش جام جم آنلاین، به نقل از اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، قاسم عسکری‌نسب، اظهار داشت: زیرساخت‌ها و امکانات‌ بندر چابهار قابلیت پهلوگیری کشتی‌های حامل کالای فله غلات تا ظرفیت 120 هزار تن را در بندر شهید بهشتی چابهار فراهم کرده است.

وی با اعلام آمادگی بندر چابهار برای پذیرش کشتی‌های پهن‌پیکر حامل غلات، تأکید کرد: از تمام ظرفیت‌های موجود برای تسریع در تخلیه و ارائه خدمات مطلوب دریایی و بندری برای این نوع شناورها استفاده خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: با پهلوگیری دومین کشتی پهن‌پیکر حامل 100 هزار تن گندم وارداتی در بندر چابهار از ابتدای سال جاری نیم میلیون تن کالای اساسی مورد نیاز کشور حمل شده است. عملیات تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در بندر چابهار نسبت به گذشته رشد قابل‌توجهی داشته است.

عسکری‌نسب راه‌اندازی سرویس‌های منظم کشتی‌های حمل کانتینری از چابهار به مبادی و مقاصد بنادر کشورهای چین، هند و بنادر کشورهای حاشیه خلیج فارس را از عوامل اصلی تشویق صاحبان کالا و کانتینر جهت استفاده از بندر چابهار جهت واردات، صادرات و ترانزیت کالا و کانتینر از بندر چابهار برشمرد و گفت: توسعه عملیات کانتینری از طریق افزایش ضریب دسترسی چابهار به شبکه حمل‌ونقل بین‌المللی کانتینر یکی از اهداف اصلی این اداره‌کل در سال جاری قرار دارد.
وی انجام بازاریابی‌های منسجم، ارائه خدمات مطلوب دریایی و بندری و تسهیل افزایش تردد خطوط و شرکت‌های کشتیرانی کانتینری بیشتر در بندر چابهار را از فعالیت‌های اجرایی این هدف در سال جاری عنوان کرد./تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها