نطق عباس حاج‌رسولی‌ها در پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهر:

خلاهای فرهنگی برای قشر نوجوان و جوان جبران شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در مباحث فرهنگی برای رده سنی نوجوانان و جوانان خلاهایی داریم که می‌طلبد شهرداری در کنار دیگر دستگاه‌های فرهنگی نقصان دو سال اخیر کرونایی را جبران کند.
کد خبر: ۱۳۸۳۷۰۹

جام جم آنلاین اصفهان ؛ عباس حاج‌رسولی‌ها در نطق میان‌دستور پنجاه و نهمین جلسه علنی شورا اظهار کرد: ابتدای انقلاب منافقان، سلطنت طلبان و... مشکلات زیادی برای انقلاب ایجاد کردند و در این راه شهدای بسیاری دادیم، آن‌ها تصور می‌کردند انقلاب را با این اقدامات از بین می‌برند اما موفق نبودند.
وی افزود: بعد از مدتی ایجاد آشوب و ترور، جنگ تحمیلی رخ داد، دشمن و عوامل داخلی‌اش تصور می‌کردند ۳ روزه انقلاب را از بین می‌برند اما خدا را شکر امام خمینی (ره) با نیروهای مردمی جلوی دشمن ایستاد و از این انقلاب دفاع کرد.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اولین ستاد مهندسی جنگ را اصفهانی‌ها در اهواز راه انداختند، آن زمان هیچ تجهیزات نظامی پیشرفته‌ای نداشتیم، اما بعد از هشت سال دفاع مقدس بر دشمن فائق آمدیم و حتی یک متر از خاک کشور را واگذار نکردیم.
وی افزود: دستور بازسازی مناطق جنگی در حالی از سوی امام راحل اعلام شد که مردم پای کار آمدند و با سیستم مردمی بازسازی کشور شروع شد. در این هشت سال مدیریت امام راحل ویژه بود و نقش و خاصیت رهبری را اینجا شاهد بودیم.
حاج رسولی‌ها تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی از سال ۶۸ تاکنون سکان هدایت جامعه اسلامی را برعهده دارند، چهل سال از انقلاب گذشته و با زعامت ایشان وارد گام دوم شدیم. الان بر کسی پوشیده نیست که ما امروز ابرقدرتی جهانی هستیم.
وی خاطرنشان کرد: روسیه، آمریکا، ناتو، اروپا و چین به دنبال تحکیم قدرت خود در جهان هستند و از دیگر سو، ایران نیز با تکیه بر اعتقادات خود، در منطقه حرف اول را می‌زند.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به قدرت ایران در صنایع دفاعی گفت: امروز هیچ دشمنی جرات رو در رو شدن با ایران را ندارد چون ما در حوزه دفاعی در سطحی بالا و توانمند هستیم.
وی با بیان اینکه دشمن البته با روش‌های دیگر به دنبال توطئه علیه ایران است، گفت: هنوز هم گروه‌های مختلف ضد جمهوری اسلامی در حال برنامه ریزی برای مقابله با انقلاب هستند، هنوز هم از روش‌های سال ۵۸ استفاده می‌کنند اما در مقابل بصیرت رهبری ایران و مردم ناتوان هستند.
حاج رسولی‌ها اظهار کرد: دشمن در تلاش برای زدن قدرت رهبری ماست اما هیچ گاه موفق نخواهد بود. در روزهای اخیر بسیج، نیروی انتظامی و مردم در کنار یکدیگر از نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند.
وی افزود: مردم در حوزه های مختلف نارضایتی‌ها و کمبودهایی دارند، از رئیس جمهور که در حال تعریف راهبردهای بودجه سال آینده هستند می‌خواهیم در این زمینه به نفع مردم کار کند و نگاه کارشناسی در زمینه حقوق‌ها بسیار مهم است.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در مباحث فرهنگی برای رده سنی نوجوانان و جوانان نیز خلاهایی داریم که می‌طلبد شهرداری در کنار دیگر دستگاه‌های فرهنگی نقصان دو سال اخیر کرونایی را جبران کند.
وی ادامه داد: مردم بدانند در شهر اصفهان ما درگیر چند ابرپروژه هستیم، حلقه چهارم ترافیکی یکی از این ابر پروژه‌هاست که مصوبات زیادی پیرامون آن وجود دارد.
حاج رسولی‌ها با اشاره به روند تکمیل خط دوی مترو گفت: شهردار ماهی یک مرتبه گزارش روند کار احداث خط دو را به مردم ارائه کند. این خط پیشرفت خوبی داشته و کار در حال انجام است.
وی افزود: برخی پروژه‌ها نیز روی دست ما مانده مانند سالن اجلاس که مهمان سرای جمهوری اسلامی است. این پروژه ۵۰۰ میلیارد تومان پول می‌خواهد تا به بهره برداری برسد.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نگاه ویژه به ساختار شورا لازم است، شورا می‌تواند بار دولت و مجلس را به دوش بکشد و ظرفیت بالایی دارد که کمتر از ۳۰ درصد آن را استفاده می‌کنیم که جا دارد به این جایگاه توجه بیشتری شود. این موضوع باید در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شود.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها