یک نماینده مجلس به دولت توصیه کرد، پول‌ های بلوکه شده‌ای که آزاد می‌شود را در بخش‌های جاری هزینه نکند و از آن برای حوزه‌ های زیرساختی بهره‌برداری کند.
کد خبر: ۱۳۸۲۵۶۸

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در گفت و گو با جم جم آنلاین با اشاره موضوع آزادسازی 7 میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران و استفاده از این منابع برای خدمت رسانی به مردم از سوی دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: یک شیوه هزینه کردن این است که این منابع صرف امور و هزینه های جاری کنیم که طبعا اگر چنین اتفاقی بیفتد اثر و ثمر چندانی برای کشور نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: شکل دیگر مواجه با این منابع این است که با توجه به مشکلاتی که در حوزه های صنعتی با آن روبرو هستیم از این پول می توان برای رفع مشکلات و معضلات و همچنین راه اندازی کارخانه های صنعتی و افزایش درآمدهای ارزی و کاهش وابستگی به خارج استفاده کرد و طبعا اگر این شیوه رو در قبال این منابع داشته باشیم حتما به سمت استقلال اقتصادی پیش خواهیم رفت.

نماینده شیراز با شااره به رویکردهایی که دولت های گذشته نسبت به هزینه کردن این منابع داشتند تاکید کرد: کاهش حجم واردات، افزایش سطح صادارت، توجه به بخش های معدنی، پتروشیمی و تاکید بر اشتغال و افزایش درآمد مردم از جمله رویکردهایی است که دولت سیزدهم می تواند در قبال این منابع داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها