بنابر اعلام سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا

نماز ظهر عاشورا بدون «دسته روی» اقامه می شود

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت:

برگزاری مراسم عزاداری در فضای بسته انجام نشود

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به رعایت شیوه‌ نامه‌ های بهداشتی در ایام عزاداری محرم بر برگزاری مراسم در فضای باز تاکید کرد.
کد خبر: ۱۳۳۱۸۴۷

به گزارش جام جم آنلاین، محسن فرهادی، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در هنگام برگزاری مراسم عزاداری محرم اظهار کرد: در شرایط کنونی که ویروس دلتا کرونا در کشور شیوع پیدا کرده است و این واریانت حتی در فضای باز در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌ها به دیگران نیز منتقل خواهد شد، برگزاری مراسم عزاداری باید در فضای باز انجام شود و فاصله افراد از یکدیگر با هدف پیشگیری از انتقال احتمالی ویروس کرونا دو متر باید باشد.

وی ادامه داد: افراد در طول مدت عزاداری نباید هرگز ماسک خود را از روی صورت خود بردارند، عزاداران باید از هرگونه تجمع قبل و بعد از مراسم عزاداری پرهیز کنند.

فرهادی بیان کرد: به دلیل شرایط خاص کشور از نظر شیوع واریانت دلتا کرونا در کشور دسته روی و جا به جایی عزاداران نباید انجام شود. برگزاری مارش عزاداری مانند زدن سنج و طبل باعث ایجاد تجمع می شود.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به اینکه امسال نذورات بهتر است به صورت بسته های حمایتی و‌ معیشتی درب منازل توزیع شود، گفت که به دلیل شیوع دلتا کرونا ایستگاه های صلواتی نباید برپا شود. طبخ غذای گرم باید در کم ترین زمان ممکن در منازل انجام گیرد تا از بروز تجمع و شلوغی افراد جلوگیری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها