روابط عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی جم؛

انتصاب فرمانده پایگاه مقاومت بسیج امام حسین (ع)

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: تامین آب شرب مورد نیاز مشترکان هم استانی با  اجرای طرح های آب شیرین کن که در دست اقدام است موجب تحقق کاهش وابستگی به منابع آبی خارج از استان، از 90درصد به 60درصد می شود.
کد خبر: ۱۳۱۲۲۸۲

 

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان این که شیرین سازی آب دریا برای تامین آب پایدار و کاهش وابستگی به منابع آبی از دیگر استان ها، از مهم ترین برنامه های  راهبردی این شرکت برای عبور از تنش آبی در تابستان امسال هدفگذاری شده است گفت: تامین آب شرب مورد نیاز مشترکان هم استانی با  اجرای طرح های آب شیرین کن که در دست اقدام است موجب تحقق کاهش وابستگی به منابع آبی خارج از استان، از 90درصد به 60درصد می شود این در حالی است که طرح های در دست احداث آب شیرین کن با توجه شرایط اقتصادی کشور و کمبود منابع اعتباری در فضای تحریم های ظالمانه  از پیشرفت خوب و رضایت بخشی برخوردار است.

عبدالحمید حمزه پور با اشاره به این که 3 پروژه آب شیرین کن بوشهر و جم با ظرفیت 35 ،17و 28هزار مترمکعب با مشارکت بخش خصوصی و با استفاده از تسهیلات بانکی در فاز اجرا قرار دارد اضافه کرد: میزان آب تولید شده  از واحدهای آب‌شیرین‌کن در سال ۱۳۹۷ که روزانه ۲۰ هزار مترمکعب بود اکنون به ۴۰ هزار مترمکعب رسیده است و انتظار داریم با تکمیل پروژه‌های آب‌شیرین‌کن ظرفیت شیرین سازی آب دریا به ۱۴۰ هزار مترمکعب افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد: دولت خدمتگزار هر ساله با تخصیص یارانه خرید تضمینی ،آب تولیدی از سرمایه‌گذاران را به صورت تضمینی خریداری می‌کند که در سال گذشته مبلغ 150 میلیارد تومان بابت تولید آب از آب‌شیرین‌کن بوشهر و کنگان یارانه پرداخت شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان این که فاز نخست آب شیرین‌کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر تابستان امسال وارد چرخه تولید می شود تصریح کرد:از ۸ کیلومتر خط انتقال این پروژه،6کیلومتر آن تکمیل شده است و با برنامه ریزی های صورت گرفته بنا داریم تا اردیبهشت ماه طرح برق‌رسانی آن به اتمام برسد.  افزون بر این  مرحله نخست فاز ۴ آب شیرین‌کن بوشهر با ظرفیت ۱۷ هزار مترمکعب تابستان وارد چرخه فعالیت و تولید می‌شود.

حمزه پور با تاکید بر تسریع و اتمام احداث آب شیرین کن سیراف-جم گفت:با احداث و راه‌اندازی این آب‌شیرین‌کن روزانه ۲۸ هزار متر مکعب تولید و از طریق 25 کیلومترخطوط انتقال آب و ۵ سایت ایستگاه پمپاژ و مخازن ذخیره به شهرستان جم منتقل می‌شود. در همین راستا تمام تجهیزات نصب شده و خط انتقال و ایستگاه پمپاژ آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: تکمیل شبکه برق مورد نیاز راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ و تأسیسات آب‌شیرین‌کن توسط پیمانکاران با جدیت دنبال می شود و با پیگیری های انجام شده منابع اعتباری موردنیاز برای خرید تجهیزات خارجی تامین و به زودی  شبکه برق آن به مرحله بهره برداری خواهد رسید. با انجام این مهم آب تولیدی آن به مردم شهرها و روستاهای شهرستان جم تحویل خواهد شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها