قرآن طریق نجات وکمال انسان است که خداوند در آخرین مرحله بعثت انبیاءبه جامعه بشری ارائه نموده تا در فضایی پر از معرفت ،معنویت و تمدن آفرینی زندگی کند و هم زندگی دنیایی و هم فرادنیا به سعادت و رستگاری رقم بخورد وحضرت خاتم الاانبیا محمد مصطفی (ص) وائمه اطهار(ع) ستارگان  پرفروغ وبی غروب هدایت انسان ازطریق قرآن به اوج کمال و طریق نجات هستند
کد خبر: ۱۳۰۷۰۲۰

غلامعلی صفایی بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان بوشهر؛

قرآن طریق نجات وکمال انسان است که خداوند در آخرین مرحله بعثت انبیاءبه جامعه بشری ارائه نموده تا در فضایی پر از معرفت ،معنویت و تمدن آفرینی زندگی کند و هم زندگی دنیایی و هم فرادنیا به سعادت و رستگاری رقم بخورد وحضرت خاتم الاانبیا محمد مصطفی (ص) وائمه اطهار(ع) ستارگان  پرفروغ وبی غروب هدایت انسان ازطریق قرآن به اوج کمال و طریق نجات هستند به همین جهت تنها زندگی تراز اسلام ،زندگی قرآنی با هدایتهای حجت های معصوم الهی است. استان بوشهر از دیر باز استان قرآنی به تمام معنا بوده است ودارای تاریخ پرشکوهی دراین عرصه هست. روز16اسفند ماه سالروز رحلت عالم جلیلقدرقرآنی میرزاحسین معتقداهرمی روزقرآنی انتخاب شده و دراین روز با برنامه های خاص قرآنی سالی پر از قرآن پژوهی،قرآن فهمی و عمل به قرآن رقم می خورد. به همین جهت  استان بوشهر ازسالهای دیرین درعرصه قرآن نقش آفرین بوده هم در پژوهش های قرآنی وهم در نخبگان عرصه تلاوت و هم

درحوزه تفسیر و هم در هنرهای قرآنی مثل خطاطی. زندگی انسان براساس قرآن باشد درآن همه کمالات انسانی وجود دارد.به همین خاطر پیامبرگرامی اسلام فرموده: برشما باد که بر طریق قرآن زندگی کنید و قرآن کاروان سالارشما درطریق زندگی باشد.

امیرالمومنان (ع) فرموده :که قرآن راچنان بفهمید وعمل کنید که در زندگی اساس باشد که هیچگاه فردی بر شما در عمل به قرآن پیشی نگیرد.

به همین جهت استان بوشهر دردهه اخیر در بین استانهای ایران،استان ممتاز قرآنی انتخاب شده و با کارهایی بسیار خوب دراین عرصه مانند تنظیم سند قرآنی 20 ساله آینده استان درمسیر تحقق آموزهای قرآنی درزندگی مردمان این استان عزیز و ولایت مدار است.

  مرحوم متعقد اهرمی درسال 1216  هجری شمسی درشهراهرم به دنیا آمد. و از علمایی بودند که دارای فضل علمی حوزوی است . در حوزه

خورموج ونجف اشرف تحصیل کردند و هم شاعری گرانقدر، فهمیده و دارای سبک و هم هنرمندی قابل توجه بودند به ویژه درعرصه خطاطی و روشها و سبک های خطاطی.

 ایشان دارای آثار و کتابهای بسیارگران سنگی هستند مثل جواهرالظواهر و دلایل الظهور ، رساله احیا المله و شرح ابیات ابن فارض و دلائل الفراصه.

 

 

مهم ترین اثر او قرآن به خط متقارن که حرف اول سطراول صفحه قرآن با حرف اول سطرآخر این صفحه هماهنگ است  و همین طور بقیه سطرها. یکی ازشاهکارهای خطاطی و همچنین مهندسی خط قرآنی محسوب می شود. از مشروطه خواهان و از استکبارسیزان روحانیت استان بوشهربودند وآن بزرگواردرعرصه های مختلف آموزشی حضورداشتندودرمدرسه سعادت نیز تدریس می کردند خدمات شایانی درعرصه فرهنگ اسلامی به  استان بوشهرودرعرصه های قرآنی دارای آثار ماندگاری است.

ایشان شعرهای بسیارزیبایی دارند که هم به زبان عربی وهم به زبان فارسی

به جا مانده است.درسال تولد خود این گونه می گوید:

هزارودوصد وپنجاه وسه زهجرت بود       که معتقد ز عدم زد قدم به ملک وجود

وی درسال 1301هجری شمسی دربوشهروفات یافت و درمنطقه ریشهربه خاک سپرده شد. روزقرآن بوشهررابه یادوخاطره همه قرآن پژوهش راگرامی می داریم

امیدواریم زندگی ما بر اساس قرآن باشد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها