مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با توجه به آخرین مصوبه شورای عالی شهرسازی، شهرداری فقط می تواند وضعیت موجود را ساماندهی کند اما اجازه هیچ گونه توسعه و بازگشایی به این گذر داده نشده است.
کد خبر: ۱۳۰۶۶۳۵

ممنوعیت توسعه  و بازگشایی در گذر آقانورالله نجفی اصفهانبه گزارش جام جم آنلاین اصفهان، علیرضا قاری ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به اینکه اعتبارات اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در دو بخش مسکن و شهرسازی و ملی و استانی است،اظهار داشت: این اعتبارات از  منابع جداگانه‌ ای تامین می شود که در سال جاری این اعتبار ۱۶۹ میلیارد تومان بوده است که در مقایسه با سال مالی ۹۸ در بخش راه که در مجموع ۷۶ میلیارد تومان تخصیص اعتبارات در پروژه‌های زیرساختی در کل استان بوده، افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه این وزارت خانه به صورت نقدی و اراق مشارکتی فعالیت می کند،افزود: اعتبارات مربوط به بخش  املاک و مسکن استان اصفهان در سال جاری ۸۵ میلیارد تومان بوده که از طریق تبدیل یا فروش املاک تاکنون ۱۲۰ درصد درآمد در این بخش رخ داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: بیش از ۷۸ درصد از فعالیت های این سازمان در زمینه عمرانی است و فقط ۱۰ درصد از بودجه این بودجه در بخش جاری هزینه می‌شود.

*23 پروژه نیمه تمام با عمر هفت ساله در اولویت دستور اجرایی قرار گرفت

وی تاکید به اینکه اجرای عملیات پروژه های مهم استان با اولویت بندی در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: در استان اصفهان ۲۳ پروژه نیمه تمام با بیش از هفت سال قدمت داشتیم که تکمیل این پروژه ها در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

قاری قرآن گفت: در طول این مدیریت سعی کردیم پروژه جدیدی را آغاز نکنیم و  عملیات اجرایی اغلب این پروژه‌ها را مجدد پیگیری کنیم که در این خصوص هفت پروژه‌ از 23 مورد پروژه نیمه تمام تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

وی در بخشی از صحبت های خود با اشاره به راه اندازی کنار گذر شرق اصفهان گفت: قرار بر این است که تا پایان این دولت  ۳۰ کیلومتر از این پروژه اجرایی و مابقی تا پایان سال ۱۴۰۰ به صورت کامل اجرایی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه در حوزه اجرایی و مهندسی و ساخت طول راه های استان شامل؛ آزادراه، بزرگراه، راه های اصلی می شود،افزود: این مسیر در استان اصفهان بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است که با توجه به تعدد پروژه های موجود این پروژه های مهندسی جهت اجرا اولویت بندی شده است و تمرکز ما بر اتمام پروژه‌های اولویت دار است.

*900 واحد مسکونی مهر در دستور ساخت است

وی خصوص مسکن مهر در استان اصفهان گفت:پروژه مسکن مهر از 16 سال پیش آغاز شده است که از آن زمان تا کنون ساخت ۱۶۰ هزار واحد مسکن مهر آغاز شده حدود  ۹۹.۳ درصد آن نیز تحویل و در مجموع ۹۰۰ واحد مسکونی در این پروژه در دستور ساخت قرار دارد که در سالجاری 30 درصد از مشکلات ساخت مسکن مهر باقیمانده حل شده است.

قاری قرآن با تاکید به اینکه "طرح  ملی مسکن" برای دهک‌های پایین جامعه تعریف شده است، اظهار داشت: این طرح برای محرومان در کل کشور است که قرار بر این است که  ۶۰۰ هزار واحد از این طرح با همکاری سایر نهاد هایی همچون کمیته امداد، بسیج سازندگی، بنیاد مسکن، بهزیستی و دیگر نهادها به بهره برداری برسد.

وی معتقد است؛ هدف از طرح ملی مسکن پیشگیری از مهاجرت است، زیرا درخواست مسکن برای هر نقطه شرایط ویژه از جمله سکونت چند ساله را در همان شهر را دارد و تا کنون از 107 شهر در استان اصفهان 70 شهر زمین جهت ساخت اختصاص یافته است.

*21 هزار متقاضی "طرح ملی مسکن" واجد شرایط شناخته شدند

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان  سهم استان اصفهان در "طرح ملی مسکن" را  ۷۱ هزار واحد مسکونی عنوان کرد و افزود: ما برای این بخش در سه مرحله ثبت نام فراخوان شده است که ۹۴ هزار نفر متقاضی ثبت نام کردند  که از این تعداد  ۲۱ هزار نفر واجد شرایط بودند و در نهایت ۱۳ هزار نفر تأیید شدند و باز از تعداد 13 هزار نفر متقاضی  تاکنون ۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر افتتاح حساب و فقط ۹ هزار نفر واریز وجه داشته اند.

ور در بخشی از صحبت های خود در خصوص بازآفرینی پروژه هایی همچون همت آباد پرداخت و  افزود: در سال جاری ۱۶.۵ میلیارد تومان بودجه برای این امر تخصیص یافته است که در نظر داریم در سال آینده این اعتبار را به ۲۰ میلیارد تومان افزایش دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص گذر آقانورالله نجفی اضافه کرد: با توجه به آخرین مصوبه،قرار بر این شده است که فقط  شهرداری وضعیت موجود را ساماندهی کند و و اجازه هیچ گونه توسعه و بازگشایی به این گذر داده نشده است.

وی تاکید کرد: کلیه تصمیمات این گذر بر اساس ابلاغیه شورای عالی شهرسازی کشور است و فعلا بر همین اساس امکان تردد خودرو در گذر آقا نورالله نجفی امکان پذیر نیست.

قاری قرآن در خصوص آخرین وضعیت قطار سریع السیر اصفهان – تهران گفت: طولانی شدن این پروژه باعث شده است که مشکلاتش بیشتر می‌شود وهر دوره ای با یک سری مسائل و مشکلات مواجه بوده که به نظر می رسد باید برای به ثمر نشستن آن ابتدا اعتبار لازم و سپس  و برنامه زمان‌بندی مشخص اجرا تعیین شود.

وی در بخشی دیگر از صحبت های خود در خصوص تصرف اراضی گفت: در ابتدای سال جاری ۹۸ مورد اجرای حکم برای رفع تصرف اراضی ادارات راه و شهرسازی استان اصفهان داشتیم که ارزش این زمین‌ها حدود یک هزار میلیارد تومان برآورد شده است که ۱۷۵ مورد آن  نیز رفع تصرف فوری شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص خطرات جاده ای اظهار داشت: در حال حاضر فقط  سه جاده در استان اصفهان هنوز دوبانده نشده است که این امر هم نیازمند یک هزار میلیارد تومان اعتبار است تا بتوانیم همه جاده های استان را ایمن کنیم. می‌توانیم همه جاده‌های استان اصفهان را ساماندهی کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها