برنامه "مجله دو و میدانی"رادیو ورزش، اخباری از دو و میدانی جهان را ارائه کرد و با بیژن شادمهر، پیشکسوت و مربی دو و میدانی، در خصوص وضعیت فعلی دو و میدانی در دانشگاه ها صحبت کرد.
کد خبر: ۹۶۵۳۳۷
فضای دانشجویی، بهترین فضا برای انجام فعالیت های دو و میدانی

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از رادیو ورزش ، استیفن موکوکا از آفریقای جنوبی به مقام اول مسابقات ماراتن شانگهای رسید. این دونده 31 ساله حد نصاب 2 ساعت و 10 دقیقه و 18 ثانیه را ثبت کرد. او در پایان مسابقه گفت: گر چه رکورد کسب شده زیاد خوب نیست؛ اما خوشحالم که به مقام اول رسیدم. امیدوارم سال بعد هم به شانگهای بیایم و همانند امسال موفق شوم.
مارک کوریر، دونده مشهور کنیایی با ثبت حد نصاب 2 ساعت و 6 دقیقه و 48 ثانیه به مقام اول مسابقه ماراتن فرانکفورت رسید.
بیژن شادمهر، پیشکسوت و مربی دو و میدانی، در خصوص سابقه حضور خود در فعالیت ورزشی مربوط به دانشگاه گفت: از زمانی که بنده دانشجو بودم در عین حال مربیگری تیم دانشگاه هم برعهده داشتم. در آن دوره زمینه ای را فراهم کردیم تا دانشجویان نسبت به رشته دو و میدانی شناخت بیشتری پیدا کنند. یکی از ورزشکارانی که در همان سالهای اولیه مربیگری بنده رشد کرد، حسین جلالی است؛ او مدتی هم به عنوان ریاست فدراسیون دو و میدانی انتخاب شد. بنده در عین واحد وظیفه مربیگری 4 دانشگاه را برعهده داشتم. به غیر از حسین جلالی، نیز کفاشیان هم از دیگر شاگردان من بود که در دانشگاه ملی آن زمان و در رشته اقتصاد تحصیل می کرد. این دانشجویان فعالیت ورزشی خود را در زمان دانشجویی آغاز کردند و در همین زمان کوتاه توانستند مقام های بسیار خوبی را در سطح کشور کسب کنند.
فضای دانشجویی، بهترین فضا برای انجام فعالیت های ورزش، خصوصاً رشته دو و میدانی است. دانشجویان در آن دوره برای اینکه مربیان خوب را به کار بگیرند، در تمام سال فعالیت ورزشی خود را ادامه می دادند.
وی، در پاسخ به این سوال که شما اکنون وضعیت دو و میدانی در دانشگاه ها را چطور می بینید، بیان کرد: اکنون فعالیت های دو و میدانی در دانشگاه ها به صورت محدودی پیگیری می شود. در حال حاضر دانشگاه وزارت علوم و دانشگاه علوم پزشکی پر تعدادترین شرکت کننده را در ورزش دو و میدانی دارند و حتی در دانشگاه آزاد و غیره نیز به این رشته ورزشی پرداخته می شود. این نشان می دهد که زمینه وجود دارد؛ اما فعالیت دو و میدانی در دانشگاه ها به یک تا دو ماه قبل از برگزاری مسابقات مربوط به هر دانشگاهی محدود شده است و این یکی از مشکلات اساسی کنونی است که باید با توجه بیشتر مسئولین دانشگاه ها این مشکل بر طرف شود.
برنامه "مجله دو و میدانی" کاری از گروه مسابقات ورزشی، با اجرا جهانگیر چراتی، روزهای یکشنبه هر هفته از ساعت 09:05 به مدت 55 دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها